​BoKlok bygger 30 radhus i Fullerö

Pressmeddelande   •   Jan 16, 2018 07:15 CET

Illustration av baksida med altan och gräsplätt, BoKlok Neptunus i Fullerö hage

I Fullerö hage har BoKlok byggt sedan tidigare, och nu ska 30 radhus byggas i området. Säljstarten kommer att hållas på IKEA Uppsala den 27 februari. Beräknad inflyttning i de nya husen är sommaren 2019.

- Fullerö hage är ett nytt område i Uppsala och att vi är med och bygger här, för vanliga människor, känns jätteroligt. Vi säljer just nu lägenheter här och nu planerar vi alltså för radhus också. BoKlok-husen byggs i fabrik vilket gör att vi kan använda rationella tillverkningsprocesser, hålla priserna nere och samtidigt minska påverkan på miljö och klimat, säger Erkki Eilola, projektledare på BoKlok.

Radhusen har 5 rum, fördelade på 117 kvm och två plan. Egen trädgård finns på baksidan och uppfarten har plats för två bilar. Bostäderna kommer att säljas som bostadsrätter och fördelas genom offentlig turordningsdragning på IKEA Uppsala. En turordningslista upprättas och kunder får välja den bostad som passar dem bäst.

BoKlok är ett annorlunda boendekoncept utvecklat av Skanska och IKEA. Vi bygger hållbara bostäder med god design, funktion och kvalitet till ett lågt pris. BoKlok bygger omkring 1200 bostäder per år i Sverige, Norge och Finland och hittills har vi byggt drygt 10 000 bostäder för de många människorna.