Exteriör illustration över de kommande husen.

Nu bygger BoKlok ettor

Från december 2016 bygger BoKlok även enrumslägenheter. Utvecklingsarbetet har pågått under ett års tid och under vintern monteras de första ettorna i Karlskrona. Lägenheterna byggs i fabriken i Gullringen utanför Vimmerby.

Efterfrågan på mindre lägenheter är stor, särskilt enrumslägenheter. Under en längre tid har BoKlok haft planer på att utvidga utbudet med enrumslägenheter och nu blir det verklighet.

- Hälften av våra kunder är unga och det känns därför väldigt viktigt att kunna erbjuda en mindre lägenhet till exempel för de som ska flytta hemifrån eller är förstagångsköpare. Dagens situation på bostadsmarknaden drabbar särskilt unga, därför vill vi komplettera vårt utbud med enrumslägenheter som människor med vanliga inkomster har råd med, säger Jerrie Kristiansson, marknadschef på BoKlok.

Det planerade området i Blå Port i Karlskrona blir det första projektet där BoKlok bygger enrumslägenheter. I området planeras totalt 55 lägenheter, bestående av både ettor, tvåor, treor och fyror. Boendekostnaden för en enrumslägenhet på 31 kvm i Karlskrona blir inklusive avgift till bostadsrättsföreningen, ränta och amortering runt 2600 kr. Planerad byggstart är december 2016 och beräknad inflyttning vintern 2017/2018.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Jerrie Kristiansson, marknadschef BoKlok, jerrie.kristiansson@boklok.se, 010-448 35 07