Illustration av interiör i sovrum, BoKlok Seglet. OBS! Bilden är en illustration och avvikelser kan därför förekomma i slutgiltig produkt.

​Oskarshamn växer när BoKlok planerar 40 lägenheter

I Gröndal i Oskarshamn ska BoKlok bygga 40 lägenheter i bostadsrättsform. Försäljningen kommer att starta under sensommaren 2018 och beräknad inflyttning i de nya lägenheterna är våren 2020.

BoKlok är ett annorlunda boendekoncept som bygger hem för vanliga människor. Nu har alltså turen kommit till Oskarshamn för de kloka, kvadratsmarta och plånboksvänliga husen.

- Vi har aldrig byggt i Oskarshamn tidigare så det känns extra roligt! På BoKlok bygger vi alla våra bostäder i trä och har rationella och effektiva tillverkningsmetoder. Det gör att miljöpåverkan minskar rejält samtidigt som vi kan erbjuda nybyggda, fina hem till en lägre kostnad än vad många andra kan, säger Lina Nero, projektledare på BoKlok.

Det nya kvarteret kommer att heta BoKlok Seglet och kommer att byggas knappt två kilometer från centrum, i Gröndal, ett lugnt bostadsområde nära både skog och hav. Härifrån tar det endast 10-15 minuter med buss in till centrum och busshållplats kommer att finnas precis utanför de nya lägenheterna. Husen kommer att byggas i två våningar och alla lägenheter kommer att säljas som bostadsrätter.

Likt alla bostäder från BoKlok fördelas lägenheterna genom offentlig turordningsdragning. Det betyder att en turordningslista upprättas vid försäljningsstarten och kunder får därefter välja den bostad som passar dem bäst utifrån det turordningsnummer de tilldelats. Genom detta tillvägagångssätt ges alla samma chans och budgivning utesluts.