BokningsBolaget i Göteborg - 10 år på Sveriges framsida

I höst firar BokningsBolaget i Göteborg 10 år. På kontoret, med utsikt över Liseberg, har telefonerna ringt från dag ett. Idag är BokningsBolagets konferens- och eventexperter på västkusten oumbärliga för ett stort antal Göteborgsföretag.

År 2007 bestämde sig BokningsBolaget för att göra en geografisk expansion. Allt fler företag runt Göteborg med omnejd ville teckna samarbetsavtal samtidigt som nya spännande hotell- och konferensanläggningar öppnade. Leif Bergström, vd på BokningsBolaget, menar att timingen var perfekt.
– Vi fick ett varmt mottagande och resultatet lät inte vänta på sig.

Syftet med att öppna kontor och anställa personal på plats i Göteborg var att komma närmre både kunder och leverantörer i västra Sverige. Leif menar att det är lätt att underskatta det personliga mötet och de lokala kontakterna i en tid då mycket av kommunikationen sker via nätet.
– Konferens- och eventtjänster är investeringar med många dimensioner. De kräver trygghet och tillit och då kan närvaro vara avgörande för om du ska få affären.

Nära & kära kundrelationer

Carina Andersson är en av de konferensexperter på Göteborgskontoret som varit med sedan start. Hon berättar att många av de kunder som hon hjälpte då fortfarande ringer henne när de vill ha hjälp med konferensen.
– Det gör mig både stolt och glad! Det är ett bevis på att vårt arbete är uppskattat och att vi fyller en funktion.

Framgångsfaktorn, enligt Carina, har varit att de håller kunden i hand under hela beslutsprocessen och finns med på plats vid de större konferenserna (och även vid de mindre när det efterfrågas).
– Det är viktigt med fysisk närvaro. Både kunder och leverantörer uppskattar att vi finns tillgängliga här, säger hon.

BokningsBolaget i Göteborg (precis som i Stockholm) står på två ben. De förmedlar konferensanläggningar och levererar helhetslösningar. En trend som Carina ser är att allt fler vill ha hjälp med fler möten och mer innehåll.
– Vi känner av högkonjunkturen och gläds åt de positiva vindarna. Företagen har ett uppdämt behov av att mötas och vill hitta nya spännande platser och aktiviteter.

Vid sådana arrangemang är lokal förankring och kunskap om regionen helt avgörande. Carina och hennes kollegor kan Västkusten och de brinner för att skräddarsy program utefter kundens alla önskemål.
– Tänk vilket roligt jobb vi har! Trevliga kunder, underbara leverantörer och kontor mitt i denna fantastiska stad.

Hur kommer ni att fira jubiléet?

Det blir fest hela hösten! Vi börjar under mässan Möten & Events (10-11/10) på Svenska Mässan. Då blir det bubbel och ballonger i vår monter. Vi lanserar en jubileumslogga, visar en ny film om BokningsBolaget och hoppas på att många vill komma och fira med oss. Sedan fortsätter jubiléet med olika aktiviteter fram till jul.

• Resor

• konferens
  • events
  • bokningsbolaget

BokningsBolaget är din totalleverantör av konferenser och events i hela världen. Vi förmedlar, skräddarsyr och administrerar möten och events i både Sverige och utomlands. Som oberoende rådgivare arbetar vi helt utan bindningar till speciella leverantörer. Företaget startade 1984 och samarbetar med över 2 500 konferensanläggningar. BokningsBolaget är ett privatägt företag med 35 medarbetare som tar hand om 6000 uppdrag om året. Kontor i Stockholm och Göteborg.