Ny marknadschef med stora visioner

Pier Michael Togni är ny marknadschef på BokningsBolaget. Han har närmast haft rollen som ansvarig för företagets samarbeten med event- och konferensbranschen i hela världen. Nu har affärsområdena Marknad och Leverantörsrelationer slagits samman och Pier Michael Togni blivit chef för bägge.

– Då BokningsBolagets marknadsavdelning alltid arbetat intimt tillsammans med företagets leverantörer (d.v.s. hotell och konferensanläggningar) blir organisationen mer effektiv nu. säger Leif Bergström, vd.

Pier Michael Togni har tidigare arbetat med marknadsfrågor i Italien där han verkade i 20 i år innan han började på BokningsBolaget.

– Jag brinner för innovativ teknik och nya medier. Mitt mål är att tydliggöra bredden i BokningsBolagets utbud. Vi är inte enbart ett bokningsbolag för konferenser utan också en eventbyrå. Min vision är att göra oss till ”first in mind” när det är dags att arrangera ett event, säger han.