BOLIST-kedjan i samarbete med Martin Timell

Pressmeddelande   •   Sep 09, 2014 06:36 CEST

Bygg- och järnhandlarkedjan BOLIST har inlett ett samarbete med TV-profilen Martin Timell. Målet är att tillsammans bygga upp och samla all information som behövs för hemmafixaren. Detta ska främst ske digitalt på kedjans nylanserade e-handel, www.bolist.se.

BOLIST genomgår en stark utveckling. Kedjan har bl. a. öppnat ett logistikcenter i Helsingborg, effektiviserat varuflödet och rullat ut digitala säljlösningar. Nästa steg i utvecklingsresan är att lansera den nya e-handeln, som från oktober kommer möjliggöra utlämning i någon utav BOLIST samtliga 194 butiker. För kund innebär det personlig service från kunnig personal samt fri frakt på samtliga varor.

I och med lanseringen av den nya e-handeln knyter BOLIST-kedjan Martin Timell till sig för att göra www.bolist.se ännu mer attraktiv. Martin kommer stå bakom det innehåll som ska byggas upp på sidan och kommer själv medverka genom att kontinuerligt svara på frågor, live-chatta, blogga, bildblogga, samt ta fram och publicera bygg- och informationsinstruktioner.

BOLIST har inlett ett samarbete med en stark personlighet som inte går obemärkt förbi inom vår genre av produkter. Martin Timell kommer lyfta varumärket BOLIST och ytterligare medverka till det förtroende vi jobbar dagligen med att skapa hos våra kunder, säger Tomas Fritzon, VD BOLIST AB

Martin Timell är en folkkär programledare som bl.a. leder TV4s mest långlivade program, Äntligen Hemma. Under hösten inleds den 36:e säsongen. Martin Timell har också varit med och skrivit boken Hemmafixarbibeln.

När jag fick frågan från BOLIST kunde jag inte tacka nej. Att medverka till att förbättra informationen för hemmafixare känns mycket positivt. Att dessutom göra det tillsammans med 194 BOLIST-butiker som står för service och kunskap på 194 lokala orter i Sverige, det är närhet till kunden för mig. Nu längtar jag efter att köra igång, säger Martin Timell, snickare och programledare.

Samarbetet mellan BOLIST och Martin Timell är långsiktigt och utvecklingen påbörjas under hösten.

BOLIST är en rikstäckande kedja som består av 194 oberoende bygg- och järnhandlare. Handlarna har ofta varit i branschen i flera generationer och samlat på sig en gedigen erfarenhet och stort kunnande. För mer information, besök: www.bolist.se

För mer information, kontakta:

Tomas Fritzon, VD BOLIST
e-mail: tomas.fritzon@bolist.se