BOLIST satsar på utomhusreklam

BOLIST satsar på utomhusreklam

För första gången väljer nu bygg- och järnhandlarkedjan BOLIST att marknadsföra sina butiker genom utomhusreklam. Den rikstäckande kampanjen kommer främst att vara synlig på de 187 platserna i landet där BOLIST har butiker.

Kampanjen riktar sig mot hemmafixare och handlar om vilket som är just deras planer inför sommaren. Budskapet med kampanjen är att förmedla en känsla om att BOLIST är det naturliga valet vid sommarprojektet. Med BOLIST-butikernas rikstäckande placeringar och lokalanpassade sortiment, är målet med kampanjen att få upp synligheten lokalt, men även att dra synergier
mellan butikerna och kedjan.

- Vår styrka är den lokala tillgängligheten. Vi finns på 187 platser i Sverige, där varje enskild butik är unik för sin lokala marknad. Med kampanjen vill vi berätta att vi är rätt val för våra kunder lokalt när de går i sommarprojektstankar, vare sig det handlar om t.ex. grillar eller altanbygge, säger Tomas Fritzon, VD, BOLIST AB

Kampanjen pågår under vecka 19.

BOLIST AB  är en rikstäckande kedja som består av 187 oberoende bygg- och järnhandlare.
Handlarna har ofta varit i branschen i flera generationer och samlat på sig en gedigen erfarenhet och stort kunnande. För mer information, besök: www.bolist.se

e-mail: tomas@bolist.se