Proffsens val sedan 1919 - Nu introducerar vi kvalitetsprodukter för konsumentmarknaden

Bona har sedan grundandet 1919 tillverkat produkter för trägolv för golvproffs världen över. Utifrån vår långa erfarenhet inom branschen har vi nu utvecklat ett produktsortiment för dagens hemmafixare. Oavsett vad trägolvet behöver erbjuder Bona högkvalitativa produkter och tydliga instruktioner för att nå ett lyckat resultat. I sortimentet ingår produkter för trägolv inomhus, trädäck utomhus och golvvårdsprodukter för olika typer av golv.

Produkterna uppfyller de hårda krav som ställs på enkelhet, hälsa och säkerhet. Sortimentet täcker in allt ifrån golvfärg, lack och olja till rengöringsprodukter för utomhusmöbler och underhållsprodukter för olika typer av golv inomhus.

Sortimentet levereras som en steg för steg-lösning där allt du behöver för att renovera och förnya ditt golv och sedan underhålla det så det håller sig vackert länge ingår. Till sortimentet hör även steg för steg-guider som alltid finns som en hjälpande hand under arbetet.

Inomhus
Oavsett om du vill ha ett naturligt oljat utseende, ett lackerat eller målat trägolv har Bona lösningen för dig. Inomhussortimentet innehåller allt du behöver för trägolvet, från grundlack till topplack, olja i 7 olika nyanser och trägolvsfärg i 3 kulörer. Resultatet blir vackra, hållbara golv som är enkla att sköta.

Utomhus
Trädäck utsätts ständigt för naturens makter; piskande regn, bitande snö och brännande sol. Bonas utomhussortiment ger trädäcket det långvariga skydd som krävs för att stå emot vädrets makter och hålla sig i bästa tänkbara skick oavsett väder. I utomhussortimentet ingår olja för trädäck i 7 olika nyanser, rengöringsmedel för trädgårdsmöbler och grovrengöring för trädäck.

Golvvård
Trä blir vackrare med åren men måste skötas om ordentligt för att bevara sitt utseende. För att det ska hålla sig vackert under lång tid behöver det rengöras med produkter speciellt anpassade för trägolv, med minsta möjliga vattenmängd. Bona Spray Mop, ett enkelt och bekvämt verktyg för att rengöra och underhålla golv, tog marknaden med storm när den lanserades 2011. Utöver Bona Spray Mop ingår fler städredskap i sortimentet likväl som rengöringsprodukter och underhållsprodukter framtagna speciellt för både trägolv och klinker- och laminatgolv.

För mer information kontakta:
Peter Hellström, Marknadschef  Bona Norden
E-post: peter.hellstrom@bona.com

Bona AB är ett familjeägt bolag grundat 1919 som har sitt huvudkontor i Malmö, Sverige. Bonas affärsidé är att tillhandahålla produkter för installation, underhåll och renovering av trägolv under hela golvets livslängd. Bona är marknadsledande inom lacker och golvvårdsprodukter med världsomspännande försäljning och dotterbolag i 18 länder. Koncernen har ca 500 anställda världen över och omsättningen 2011 uppgick till ca. SEK 1,3 miljarder.  www.bona.com