Lean in 15 – en av världens mest sålda kokböcker kommer till Sverige i augusti

Med en bra bit över 1 miljon följare på både Instagram och Facebook har hälso- och träningsinspiratören Joe Wicks - ”The Body coach” tagit världen med storm. Hans mål är att få människor att äta mer mat och träna effektivare för att få ett hälsosammare liv . Nu finns hans koncept som bok - ”Lean in 15 – maxa dina resultat med mat och träning på 15 minuter” som ges ut av Bonnier Fakta i augusti. Boken har kvalat in på topp 20 av Englands mest sålda kokböcker genom tiderna. Vid lanseringen såldes 550 000 exemplar av boken på 12 veckor. Den låg etta på Bookseller-listan i England i hela 9 veckor. Endast 11 andra titlar har sålt lika många exemplar på en så kort tid tidigare (däribland Harry Potter och Fenixorden, Fifty Shades of Grey och Jamie Olivers 30 Minute Meals). Lean in 15 är också den kokbok som sålt mest under första veckan efter lansering på ett decennium.

Lean in 15 är i första hand en kokbok med 100 goda och näringsrika recept som lagas på 15 minuter, men även tips på högintensiv intervallträning som enkelt kan utföras i hemmet.

- Väldigt många människor har blivit övertygade om att det enda sättet att bli av med kroppsfett är att drastiskt dra ner på kaloriintaget och skapa ett enormt energiunderskott. Men det leder bara till jojobantning och åratal med viktproblem. Det är inte ett hälsosamt sätt att leva och får aldrig bli en accepterad norm. En dag bestämde jag mig för att göra något åt det här. Jag skulle ta fram ett kost- och träningsprogram på nätet för att ge människor riktig kunskap och rädda dem från skadliga, ohälsosamma dieter. Mitt mål var att ta fram ett hållbart program med goda måltider som skullefå folk att äta mer mat, träna effektivare under kortare pass och förbränna fett, säger Joe Wicks.

Joe Wicks har blivit ett socialt mediefenomen med 1,2 miljon följare på Instagram och 1,3 miljoner följare på Facebook. Hans 15-sekunder långa matfilmer som tar 15 minuter att laga samt träningsfilmer har kommit att bli en stor del av hans framgång. Han coachar tillsammans med sitt team hundratusentals människor online till ett mer hälsosamt liv.

Joe Wicks har precis lanserat sin bok i USA där han bland annat har gästat TV-showen Good morning America. Det står nu klart att Joe Wicks kommer att få sin alldeles egna show på Channel 4 i England.

Lean in 15 ges även bland annat ut i Portugal, Brasilien, Tyskland, Norge, Kina, Spanien, Tjeckien, Slovakien, Italien, Finland, Polen och Rumänien.

Följ gärna @thebodycoach på YouTube, Facebook och Instagram.

Läs gärna mer om Lean in 15 på Bonnierfakta.se
(här finns också ett bokomslag att ladda ner)

Utgivningsdag: 9 augusti.

För recensionsexemplar, bilder eller mer information, vänligen kontakta:
Magdalena Höglund, Presskontakt, Bonnier Fakta, tel: 0733 338840 eller
e-post: magdalena.hoglund@bonnierfakta.se

• the body coach
  • joe wicks
  • lean in 15
  • livsstil och mode
  • hälsa & träning
  • mat & dryck