Henri Caddeo ny CTO för Bonnier Broadcasting

Henri Caddeo blir ny CTO för Bonnier Broadcasting. Med ett brett tekniskt ansvar för hela affärsområdet ska han ännu tydligare koppla ihop teknik, användarupplevelse och affär för att sätta tekniken i samma finrum som innehållet.

Henri Caddeo, i dag CTIO för Com hem, tillträder under våren som ny CTO (Chief Technical Officer) för Bonniers affärsområde Broadcasting. Han får ett brett tekniskt ansvar för hela affärsområdet, och ska därmed samordna och utveckla teknikorganisationerna inom TV4-Gruppen, C More, MTV och Nyhetsbolaget.
– Jag är väldigt glad över att Henri har tackat ja till att börja hos oss. Hans huvuduppgift blir att bygga en högkvalitativ teknikorganisation för framtiden, som sätter tekniken i samma finrum som innehållet, och där vi lika ofta pratar teknik och användarupplevelse som program och försäljning. Med sina tunga meriter och breda erfarenhet av att röra sig i gränssnitten mellan affär och användarupplevelse, samt mellan klassisk teknik och online-tv-världen, har jag svårt att se någon annan som skulle passa bättre i den här rollen, säger Casten Almqvist.
Uppdraget innebär att både förflytta, samordna och utveckla den tekniska förmågan och kulturen inom Broadcasting.
– Den transformation som mediebranschen just nu går igenom drivs av modern teknologi, som möjliggör nya användarbeteenden och sätter slutkunden i ett helt nytt fokus. Det finns obegränsade möjligheter för de aktörer som är framgångsrika i denna förändring, medan de som inte deltar kommer att se en avtagande affär. Bonnier Broadcasting har både ambitionen och möjligheten att göra den här förändringen framgångsrikt. Så när Casten hörde av sig om möjligheten att få vara med och leda den här förändringen fanns inget annat alternativ för mig än att säga ja, säger Henri Caddeo.

• personalförändring
  • tv4