Bonnier Magazines & Brands bygger Sveriges största koncept- och contentbyrå

Nu bygger Bonnier Magazines & Brands Sveriges största koncept- och contentbyrå och satsar på delat ledarskap med två nya affärsområdeschefer. Emelie Grahn, tidigare konceptansvarig, och Malin Lundberg Aguilera, tidigare redaktionschef på mama, får tillsammans det övergripande ansvaret för Bonnier Magazines & Brands Concept Studio.

Emelie Grahn har mångårig erfarenhet av att paketera och ansvara över framgångsrika koncept för förlagets kunder.

Malin Lundberg Aguilera har i sin roll som redaktionschef för mama haft en betydande roll i flera av mamas stora konceptaffärer såsom det pågående arbetet med Polarn O. Pyret, en av Bonnier Magazines & Brands största konceptaffärer.

– Målet är att bli Sveriges största koncept- och contentbyrå och denna drömduo är perfekt för uppdraget, att leda avdelningen och konceptaffären till nästa nivå, säger Björn Söderström, Chief Business Accelerator.

– Redaktionernas input, fingertoppskänsla och genuina kunskap om sina målgrupper är det som gör att vi går från bra till bäst. Att även ha med dem på tåget hela vägen som contentproducenter är ett fantastiskt steg i rätt riktning, säger Åsa Rydgren, förlagschef på Bonnier Magazine & Brands.

Bonnier Magazines & Brands Concept Studio skapar koncept tillsammans med sina kunder där de agerar strategiska rådgivare och fungerar som en kreativ byrå för både det konceptuella och produktion. Koncepten tas ut i Bonnier Magazines & Brands universum såsom print, digitalt, genom influencers, event samt som content för kundernas egna kanaler.

Kontaktperson: Björn Söderström, bjorn.soderstrom@mag.bonnier.se, 070-455 7233

• PR, kommunikation