Tidningskungen byter VD

Cecilie Moxheim tar över som ny VD för Tidningskungen/Mediafy efter Ola Degerfors, som går in som styrelseordförande för företaget. VD-bytet sker i samband med att Tidningskungen går in i en ny, expansiv fas vid årsskiftet.

Efter 14 år som VD och en av grundarna till Tidningskungen/Mediafy lämnar Ola Degerfors den 1 januari 2016 över till Cecilie Moxheim. Ola Degerfors är kvar i bolaget som arbetande styrelseordförande.
– Tidskrifts- och mediabranschen ändras i en allt snabbare takt, detta gör att vi också måste utvecklas snabbare och testa många nya försäljningskanaler för att fortsatt vara en attraktiv partner till förlagen. Till detta uppdrag är Cecilie helt rätt person, säger Ola Degerfors.

Cecilie Moxheim började på Tidningskungen för 5,5 år sedan och arbetade då i Kundtjänsten under sin utbildning inom Marknadskommunikation & IT. Sedan dess har hon fått flera befordringar och har för närvarande rollen Acting E-Commerce Director.
– Jag har skaffat mig en bred erfarenhet inom Mediafy/Tidningskungen på både svensk och nordisk nivå. Detta sammantaget med mina erfarenheter av Bonnierkoncernen i stort gör att jag känner mig redo för detta ansvarsfulla uppdrag, säger Cecilie Moxheim.

– Mediafy har många spännande planer för framtiden och det är en mycket bra lösning vi kan presentera här. Cecilie har precis rätt profil för VD-uppdraget samtidigt som vi behåller Ola i företaget som ordförande, säger Lars Dahmén som är VD för Bonnier Tidskrifter och sitter i styrelsen för Mediafy.

För mer information, kontakta gärna:
Ola Degerfors, VD Mediafy, 073-348 42 62, ola@mediafy.com
Cecilie Moxheim, tillträdande VD Mediafy, 076-051 54 01, cecilie@mediafy.com
Lars Dahmén, VD Bonnier Tidskrifter, 070-783 18 48, lars.dahmen@bt.bonnier.se

Om Tidningskungen/Mediafy
Bolaget grundades av Ola Degerfors och Johan Sundström 2001, och förvärvades av Bonnier Tidskrifter 2011. Mediafy är Nordens största återförsäljare av prenumerationer via sina sajter Tidningskungen.se (Sverige), Bladkongen.no (Norge) och Lehtikuningas.fi (Finland). En annan viktig del av verksamheten är Tidningspaketet, som riktar sig mot bl a frisörsalonger och tandläkarmottagningar.

• mediafy
  • ola degerfors