Dags för Krogveckan 2016 – tvårätters för 200 kronor på landets bästa restauranger

Två veckors krogfest. Så inleds februari när Krogveckan drar in över landet för sjunde året i rad. Krogveckan, som anordnas av Bookatable, är Sveriges största återkommande krogevent och väntas i år slå rekord i antalet besökare. I dag öppnar bordsbokningen till eventet, som pågår mellan den 29 januari och 14 februari.

Krogveckan anordnas årligen av Bookatable, Europas största sajt för restaurangbokningar, och är en krogfest där matintresserade gäster kan avnjuta specialkombinerade tvårättersmenyer för 200 eller 300 kronor. Förra året slog Krogveckan alla rekord och lockade över 35 000 matgäster. I år väntas intresset bli ännu större.

– Krogveckan har kommit att bli en folkfest för alla som älskar att gå på restaurang. Vi har bland annat märkt att det är många som samlar ihop kompisgänget för att umgås och att unga vuxna ser chansen att bjuda ut sina föräldrar på middag. Krogveckan är också ett tillfälle för många att få inspiration att hitta nya restauranger, vilket gör oss extra glada över att anordna evenemanget, säger Jonas Carlén, Commercial Director på Bookatable.

För de som planerar att gå ut och äta under tvåveckorsperioden finns det många pärlor att välja mellan. Över 170 restauranger medverkar runtom i Sverige, från söder till norr, med en majoritet i Stockholm.

Bordsbokningen öppnar på www.bookatable.se/krogveckan den 14 januari medan Krogveckan i sig pågår mellan den 29 januari och 14 februari.

Bland de medverkande återfinns några av matsveriges mest omtyckta restauranger såsom:

Publico, Stockholm

LUX Dag för Dag, Stockholm

Villa Godthem, Stockholm

Operabaren, Stockholm

Prinsen, Stockholm

Lydmar, Stockholm

Huset Grill & Bar, Åre

Dubbel Dubbel, Malmö

Hos Pelle, Göteborg

Somm Restaurang & Wine Bar, Göteborg

För mer information vänligen kontakta:

Mail: emma.nordenstaaf@spotlightpr.se

Telefon: +46 (0)704- 29 99 59

• krogveckan

Om Bookatable

Bookatable är, med sina 14 000 restauranger och miljontals bokande gäster varje månad, Europas största onlinesajt för restaurangbokningar. Bookatable verkar för att föra samman krögare och gäster via en enda, levande och dynamisk mötesplats. Bookatables huvudkontor ligger i London och har lokala kontor i Hamburg och Stockholm. Bookatable har restauranger i över 19 länder och tar bokningar från fler än 31 länder. Exklusiv samarbetspartner är Michelin.

Bookatable låter gäster utforska, upptäcka och boka restauranger snabbt och enkelt via sin app och webbsajt - direkt mobil, läsplattan eller via en dator. Från centralt belägna toppkrogar till lokala matställen och välrenommerade Michelinstjärnkrogar – med mer än tusentals restauranger över hela Europa att välja bland har Bookatable allt. Bookatable hjälper restauranger som exempelvis Pied a Terre, Pizza Express och Hilton med onlinebokningar genom deras egna webbsajter, Bookatable.com och andra nyckelpartners som Tripadvisor.co.uk, SquareMeal.co.uk, Michelin.fr, Reserviermich.de och Restaurangkartan.se.

Bookatables prisbelönta molnbaserade teknologi hjälper restauranger att hantera bokningar och bordsplaceringar och att säkerställa optimala sittningar och förmedlar över 2 miljoner gäster till sina restaurangkunder varje månad.