Kalle Nilvér ny VD för Booli

Boolis styrelse har utsett Kalle Nilvér till ny VD för Booli Search Technologies AB. Kalle Nilvér tillträder tjänsten i slutet av januari 2015.

Kalle Nilvér har över 10 års erfarenhet från webbranschen, entreprenörskap, operativt ledarskap och styrelsearbete. Kalle var med och startade Booli 2007 och har både arbetat operativt och suttit med i styrelsen sedan dess. De senaste åren har Kalle jobbat som vice VD, med personalansvar över teknikteamet i Booli.se, samt suttit med i utvecklingsteamet.

Kalle Nilvér efterträder Anders Kyhlstedt som kommer att fortsätta att arbeta på Booli som vice VD med fokus på affärs- och konceptutveckling.

- Jag är mycket nöjd med rekryteringen av Kalle till posten som VD för Booli. Kalles driv, ledarstil och kärlek till branschen gör honom mycket lämpad för posten, säger Peo Nilsson, styrelseordförande i Booli.

- Det ska bli fantastiskt att börja som VD på Booli. Med Boolis position som oberoende aktör på marknaden och de affärsmöjligheter som ligger framför oss, är den resa som Booli kommer göra de närmsta åren otroligt spännande, säger Kalle Nilvér. Boolis vision om en bättre bostadsmarknad känns så oerhört rätt och något det behövs mer av i branschen, jag skulle kunna skriva en hel uppsats om hur galet bra Boolis team, strategi och väg framåt känns just nu, men jag antar att det inte får plats mycket mer än ett så här långt uttalande i ett pressmeddelande, tillägger han.

För mer information, kontakta gärna:

Peo Nilsson, styrelseordförande i Booli, som nås på: 070-810 37 00

Kalle Nilvér, tillträdande VD i Booli, som nås på: 070-608 43 74

• kalle nilvér
  • bostadssajt
  • anders kyhlstedt
  • peo nilsson
  • booli search technologies ab

Booli Search Technologies AB utvecklar produkter och tjänster med utgångspunkt i bostadsmarknaden. Bland tjänsterna återfinns bland annat Booli.se, Sveriges största oberoende söktjänst för bostäder med över 230 000 unika besökare i veckan och Hittamäklare.se, en jämförelsetjänst för privatpersoner som ska sälja sin bostad.