Nytt, fräckt, varmt och torrt på fötterna

Nytt, fräckt, varmt och torrt på fötterna

Grub’s SuperSport – en ny fräck vinterstövel som passar utmärkt vid all slags vintersport. Stöveln har en modern Vibramsula och en värmeisolering av 50 C° som håller de fötterna varma, även när det biter i som värst. Det snedskurna skaftet ger god plats för overallen och det skär inte in i knävecket när Du sitter på huk.

SuperSport är i naturgummi och med 12 m.m. isolering i neopren. Insida av fleece och nylon stretch ventilerar överflödig fukt och värme från foten. Perfekt för jakt, fiske eller arbete vid stark kyla. Tre års garanti.

Grub’s SuperSport är utvecklad vid världens kanske äldsta skofabrik, som startade redan år 1776.

Ämnen

BootCompany.se är ett grossistföretag. Vi marknadsför och säljer stövlar för arbete och fritid.

Vår idé är att förse markanden med varma, funktionella och bekväma stövlar av högsta kvalité. Vi samarbetar med företag som inom vår policy och målsättning motsvarar våra krav på kvalité och tillförlitlighet.

Våra slutkunder är alla som behöver stövlar i arbete eller på fritiden.

Per Skaar

Presskontakt CEO 08-39 00 20

BootCompany - när arbetet står dig upp till knäna

BootCompany.se är ett grossistföretag. Vi säljer bekväma, funktionella och varma stövlar för arbete och fritid.

Policy
BootCompany Norden har som policy att upprätthålla högsta etiska standard. Självklart följer vi alla gällande lagar och regler. Vi fullgör våra åtaganden och agerar med full integritet inom dimensionerna ekonomiskt, socialt och miljömässigt ansvar. Krav och ansvar som vi även ställer på våra leverantörer. Vår verksamhet ska präglas av öppenhet gentemot våra intressenter. Vår Uppförandekod följer principerna i ISO 26000:2010.

BootCompany Norden AB