MATMARKNADEN 22-25 APRIL INSTÄLLD

Pressmeddelande   •   Mar 11, 2020 16:44 CET

Folkhälsomyndigheten har nu höjt risknivån för smittspridning av Coronaviruset i Sverige, och avråder från besök av evenemang, mässor och utställningar mm. Geraud Markets Sweden AB som arrangerar matmarknaden har tagit denna rekommendation på högsta allvar och därför ställt in de fyra första marknaderna av International Food Festival i år, nämligen Malmö, Lund, Kalmar och Borås. Vi avvaktar utvecklingen kontinuerligt och återkommer med besked om hur och när marknaderna kan återkomma till planerat program.

Borås Citys huvuduppgift är att verka för en levande stadskärna. Det gör vi genom ett 40-tal olika aktiviteter under året, där Sommartorsdagarna® är den mest kända. Vi är också en stark röst när det gäller utvecklingsfrågor som trafik, parkeringsplatser, stadsmiljö och tillgänglighet. Ambitionen är att skapa en stadskärna med ett varierat utbud som sjuder av liv och rörelse. Tillsammans med näringsidkare, fastighetsägare, krögare och Borås Stad gör vi det möjligt.

Kommentarer (0)

Kommentera