IMLs internationella årsmöte till Borås 2018

Pressmeddelande   •   Jun 17, 2013 13:41 CEST

Den internationella organisationen IML (International Marching League) Walking Association har vid sitt årsmöte i Chantonnay, Frankrike, tagit beslut att lägga organisationens årsmöte i Borås 2018.

IML är glada att Borås blev medlemmar 2011 och vi ser verkligen fram emot att besöka Borås och Linnémarschen 2018 för möte och marsch, säger IML Walking Associations president Ronald Hendriks.

Under mötet valdes också ytterligare två vandringar in, Kina och Indonesien. Det finns nu 26 vandringar runt hela världen. Organisationen har ett system för utmärkelser för de som genomför en marsch mer än en dag och går minst 20 km.

IML Walking Association är en opolitisk, ideell organisation som syftar till:
- att främja vandring som hälsofrämjande aktivitet
- att skapa förståelse för mellan länder genom att delta i varandras vandringsevent vilket gör att man ser olika länder
- upplever olika kulturer
- får möjlighet att träffa nya vänner
- återse vandrare som du träffat tidigare.

Mer information om IML.

För mer information:
Anna Lilja, Borås Covention Bureau, 0734-15 36 58
Ronald Hendriks, President IML Walking Association Vaassen, +31-6-53376 351

BoråsBorås AB är ett av staden och näringslivet i Borås samägt bolag. Bolaget har till uppgift att marknadsföra, sälja och aktivt verka för att staden, genom aktiviteter och evenemang, upplevs som en attraktiv destinationsort med gott värdskap. Målet är ökad hållbar tillväxt till nytta för medborgarna och näringslivet i Borås.