SM i ponnyhoppning 2012 och Änglahoppet på Borås Ridhus

Pressmeddelande  •  2012-10-29 07:00 CET

Borås Fältrittklubb presenterar SM i ponnyhoppning 2012 och Änglahoppet på Borås Ridhus 31 oktober-4 november 2012

Onsdag den 31 oktober arrangerar Borås Fältrittklubb traditionsenligt Nordens största ponnytävling – Änglahoppet, på Borås Ridhus. Den stora nyheten i år är att Inomhus-SM i ponnyhoppning arrangeras och förläggs samtidigt som Änglahoppet.

Cirka 300 deltagare i åldrarna 8-18 år förväntas till Borås och Borås Ridhus. Varje dag beräknas cirka 2 000 personer att besöka anläggningen. Och därtill skall läggas 250-280 ponnys.

- Vi har varit tvungna att minska ned vårat Änglahopp något för att bereda plats för SM:et. Vi har också förlängt evenemanget med ytterligare en dag. Själva SM-tävlingarna drar igång på fredagen den 2 november och den Svenska Ponnyeliten kommer finnas representerade vilket vi tycker är väldigt roligt, menar Pia Sahlberg, tävlingsledare Borås Ridhus.

SM i Ponnyhoppning inleds med en invigning för SM-ryttarna. Därefter tar första omgången vid med kategori B-ponny som startar med stilbedömning i sin klass. Under lördagen är det dags för andra omgången. Söndagen finalpass för samtliga klassificerade, inledningsvis med final därefter B-final.

För fullständigt program för dagarna läs mer på: anglahoppet.se

För mer information kontakta gärna:
Carina Ljung, ridhuschef Borås Ridhus 0735-45 43 78
Pia Sahlberg, tävlingsledare 0739-18 99 81

BoråsBorås AB är ett av staden och näringslivet i Borås samägt bolag. Bolaget har till uppgift att marknadsföra, sälja och aktivt verka för att staden, genom aktiviteter och evenemang, upplevs som en attraktiv destinationsort med gott värdskap. Målet är ökad hållbar tillväxt till nytta för medborgarna och näringslivet i Borås.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom