Sommartorsdagarna® anställer backstagereporter

Pressmeddelande   •   Apr 27, 2016 08:00 CEST

Efter förra årets succé med en ansvarig backstagereporter för Sommartorsdagarna® rekryterar vi nu återigen en person som kommer att ansvara för alla Sommartorsdagarnas sociala mediekanaler under sommaren 2016.

Ansökningsperioden startar idag 27 april via sommartorsdagarna.se. De sökande bes där att skriva ett fiktivt inlägg till facebook för en Sommartorsdag och att lämna länkar till sina sociala mediekonton.

Den 22 maj går ansökningstiden ut och därefter kommer några väljas ut för intervju.

Om sommarjobbet som backstagereporter:
Sommartorsdagarna® letar efter en person som ansvarsfullt och självständigt kan uppdatera publiken om vad som händer i sommar, både framför och bakom scen. Uppdraget innebär att ansvara för att uppdatera Sommartorsdagarnas® sociala mediekanaler, facebook, instagram och twitter. Det vill säga allt från att filma, fotografera och skriva.

Uppdraget ska ses som ett extrajobb med möjlighet att få se Sommartorsdagarna® ”behind the scenes”.

Personen som anställs ska vara på plats varje torsdag mellan 17-22 och ersätts med 1 000 kr/kväll.

Lisa Statham, ansvarig arrangör Sommartorsdagarna®, Borås City, 0706-49 88 02
Anders Kihl, Marknadsförare, digitala medier BoråsBorås TME AB, 033-35 32 23

BoråsBorås TME AB är ett av staden och näringslivet i Borås samägt bolag. Bolaget har till uppgift att marknadsföra, sälja och aktivt verka för att staden upplevs som en attraktiv destinationsort med gott värdskap. Målet är ökad hållbar tillväxt till nytta för medborgarna och näringslivet i Borås.