Anna Johansson tillförordnad VD för Borås Energi och Miljö AB

Med anledning av att VD för Borås Energi och Miljö AB och har beslutat att lämna sitt uppdrag har styrelsen beslutat att från dagens datum utse nuvarande ekonomichefen Anna Johansson till tillförordnad VD.

- Genom valet av Anna ges bolaget möjlighet att på bästa sätt bygga vidare på det arbete som bolaget så förtjänstfullt bedrivit under många år, säger Ulrik Nilsson (M), förste vice ordförande i Borås Energi och Miljö.

- Med sin kompetens och stora engagemang för bolaget och dess anställda är vi övertygade om att hon kommer att kunna leda Borås Energi och Miljö på ett mycket bra sätt, tillägger Erika Storme Martinger (S) andre vice ordförande.

För ytterligare information kontakta:

Ulrik Nilsson, 070-5759435
1:e vice ordförande

Erika StormeMartinger, 070-7502597
2:e vice ordförande

Fakta om Anna

Anna Johansson arbetar idag som Ekonomichef på Borås Energi och Miljö. Hon bor i Sandared med sin man och sina två barn. Anna är utbildad ekonom från Handels i Göteborg, där hon även har sitt ursprung. Flytten till Borås skedde 2010 i samband med att hon påbörjade sin tjänst på bolaget.

Tidigare har Anna arbetat inom konsultbranschen, drivit företag och senaste arbetet innan Borås Energi och Miljö var på Almi företagspartner. På fritiden är det barnens aktiviteter som styr med tennis, fotboll och numera även karate. Ibland blir det även tid för resor och tillvaro i sommarstugan på Styrsö i Göteborgs Södra Skärgård.