Bosch diskmaskiner på första plats!

Pressmeddelande   •   Sep 26, 2014 11:24 CEST

Bosch diskmaskiner på första plats!

I morgonens Nyhetsmorgon på TV4 kunde man höra testchefen Ronny Karlsson från Råd & Rön krossa myten om att man behöver skölja disken innan man ställer in den i maskinen. Han berättade även att det är stor skillnad på diskmaskin och diskmaskin och att en bra maskin klarar av att exempelvis tvätta bort intorkad gröt som är en av de tuffaste utmaningarna.

Ronny Karlsson nämnde även att Råd & Rön varje år gör ett omfattande test av diskmaskiner. I det senaste testen som ägde rum i april i våras hamnade Bosch diskmaskin SMU50M95SK på förstaplats. Året innan fick Bosch diskmaskin SMU53M72SK utmärkelsen som bästa maskin i samma test.

– Det känns fantastiskt roligt att få ett kvitto på att våra produkter är i toppklass. Vi på Bosch arbetar ständigt med att kunna erbjuda produkter av bästa kvalitet. Att den viktiga konsumenttidningen Råd & Rön utser våra produkter till vinnare i flera olika oberoende tester och kategorier är verkligen bevis på att vi jobbar i rätt riktning, säger Maria Ölander, Brand Manager Bosch Home Appliances.

Se Bosch olika utmärkelser för hushållsapparater här:

Bosch diskmaskiner 50 år

I år är det 50 år sedan Bosch introducerade sina första diskmaskiner på marknaden och sedan dess har 30 miljoner maskiner producerats. Målet har alltid varit att erbjuda användarvänliga och tekniskt kompetenta produkter som kan underlätta hushållsarbetet och bidra till förbättrad livskvalité för människor. Det har resulterat i Bosch energisnåla jubileumsmaskiner som förutom en helt ny utvändig design har en rad smidiga funktioner som tyst kolborstfri motor, snabbprogram och effektiv torkförmåga med Zeolite®-torkning.

För mer information vänligen kontakta:

Maria Ölander, Brand Manager Bosch Home Appliances

maria.olander@bshg.com

För pressbilder vänligen besök: http://www.mynewsdesk.com/se/bosch_hushall eller kontakta:

Madeleine Engelbrecht, presskontakt

Madeleine.engelbrecht@golin.se

BSH Home Appliances AB, som marknadsför Siemens, Bosch och Gaggenau, bildades 1997 och finns idag i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Baltikum. BSH ingår i Bosch and Siemens Home Appliances Group, ett av världens ledande företag i vitvarubranschen. Omsättningen i Norden 2011 var 4,6 miljarder SEK. http://www.bosch-home.se