Bosch lanserar marknadens tystaste mixer

Bosch lanserar marknadens tystaste mixer

Bosch lanserar nu SilentMixx, mixern som har en ljudnivå lägre än 70 decibel, vilket är mindre än den normala samtalstonen. SilentMixx blir således en vän i köket – som knappast ger dig huvudvärk när du gör din morgonsmoothie.

Bosch SilentMixx är mixern som har all den kraft du behöver för att kunna servera en energirik frukost eller en lunch fylld med vitaminer, med egenskapen att den låter väldigt lite, till och med lägre än den vanliga samtalstonen.

- Människor är väldigt känsliga för oljud direkt när de har vaknat och våra undersökningar visar alltid att konsumenterna vill ha köksapparater som ger så lite buller som möjligt, säger Johan Wegelius, kategorichef Matberedning.

Bosch har redan lyssnat till konsumenternas önskemål med fler innovativa hushållsapparater, som exempelvis lanseringen av den tystaste dammsugaren på marknaden. Den senaste av innovationer är nya Bosch SilentMixx, som förutom att vara den tystaste mixer på marknaden, är utrustad för att hantera både iskalla och kokande varma vätskor. Som en extra bonus är den också lätt att rengöra.

“Minskat motorljud och en innovativ kanna som styr flödet av vätska för att minska buller är kombinationen som ger dig en väldigt tyst kökspartner, säger Angela Gustafsson Reden, Sales marketing manager, BSH Home Appliances Nordics.

MMB42G0B Pris 899 SEK, MMB42G1B 949 SEK, MMB65G0M 1290 SEK MMB64G3M 1490 SEK

• Marknadens tystaste mixer
  • Stark motor
  • Kannan klarar av både iskalla som kokande varma vätskor
  • Lätt att rengöra

Högupplösta bilder och pressmeddelandet i sin helhet finns i bifogade länkar.

För mer bilder eller frågor, vänligen kontakta:

Hanna Brandt Parkvall

Presskontakt Bosch

E-post: hanna.brandt.parkvall@isobar.com

Telefon: + 46 73 967 01 46

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Angela Gustafsson Redén

Bosch Siemens SDA Nordic Sales Marketing Manager

BSH Home Appliances AB

E-post: angela.gustafsson-reden@bshg.com

Telefon: + 46 70 602 45 89

Om Bosch: Bosch hushållsapparater ingår i BSH Home Appliances AB som är Europas ledande vitvaruföretag. Hos Bosch står varje detalj i fokus och det har hjälpt användare till en enklare och tryggare vardag sedan 1886, då Robert Bosch grundade verksamheten. Han hade ett stort engagemang för socialt ansvarstagande och jobbade för att företagandet skulle gå hand i hand med utvecklingen av samhället i stort. Det är värderingar som präglat företaget och bidragit till att Bosch idag tillverkar hushållsapparater med mycket hög prestanda och kvalitet. 2013 var omsättningen för BSH Home Appliances AB i Norden 4,768 miljarder SEK. Läs mer på: http://www.bosch-home.se