Bosch presenterar ny serie fristående spisar – stilrena produkter med de senaste funktionerna

Pressmeddelande   •   Nov 24, 2010 08:00 CET

Många har tyckt att det kan vara svårt att hitta en fristående spis som både är snygg och har den hetaste tekniken. Det har varit lättare att hitta denna kombination inom inbyggda ugnar och spishällar, trots att majoriteten av de spisar och hällar som säljs i Sverige är fortfarande fristående spisar och inte inbyggnadsprodukter. Bosch råder nu bot på detta genom att presentera en helt ny serie spisar som har de nyaste funktionerna, ett smakfullt utseende och låg energiförbrukning.

Bosch nya serie spisar har en rad funktioner som höjer standarden på denna produktgrupp ordentligt.

Många söker en fristående spis och nu finns möjlighet att få alla de senaste funktionerna som hittills endast varit tillgängliga hos inbyggnadsprodukter. På Bosch är vi förstås glada och stolta över att kunna erbjuda något som tidigare saknats, säger Jonas Eklöf, Brand Manager på Bosch.

Varmluftssystem i toppklass
Spisarna har även ett optimalt varmluftssystem, så kallat 3D varmluft Plus, med åtta olika värmefunktioner och en perfekt värmefördelning som bland annat gör att spisen klarar av att baka på tre nivåer i ugnen samtidigt.

Inbyggd stektermometer
Bland annat finns spisar med stektermometer, vilket är en enorm fördel för alla som tycker om att laga mat, såväl proffs som hemmakockar. Med inbyggd stektermometer kan man ställa in önskad temperatur på råvarorna och ugnen stänger sedan av sig själv när maträtten är klar. Alltså kan du nu garantera att julskinkan blir precis som du vill ha den.

XXL ugnsvolym
En annan stor fördel är just storleken. De nya spisarna finns med XXL ugnsvolym (67 liter), vilket gör att du kan laga stora kvantiteter på samma gång – perfekt när det exempelvis vankas stor middag och fest.

Energismart
Som alltid har Bosch även lagt stor vikt vid att produkten ska ha en låg energiförbrukning, något som gynnar både miljön och plånboken. Den nya serien spisar har energimärkningen A-20%, vilket innebär 20 procent lägre energiförbrukning än energiklass A.

Exklusiv design
Bosch serie med spisar har med andra ord en ovanligt smart insida – men även utsidan har fått en make-over med ny exklusiv design. Den vita färgen är högblank och bör upplevas. Vitvaror är helt enkelt vita igen men denna gång också exklusivare och snyggare. För den riktigt stilmedvetne kan man även placera spisen så att man kan använda kökets socklar även framför spisen – allt för ett snyggt och enhetligt kök.

Induktion
Självklart finns spisarna med induktion som sparar energi och undviker spillvärme. Blixsnabbt och tyst värmer ett elektromagnetiskt fällt upp kastrullen och du reglerar värmen exakt. Induktion gör dessutom spisarna smidiga att rengöra, eftersom värmen alstras i kokkärlen istället för i kokzonerna.

Bosch nya serie fristående spisar finns i butik nu.

För mer information kring Bosch sortiment av fristående spisar, vänligen besök www.bosch-home.se/spisar

Exempel på produkt i den nya serien fristående spisar
Artikelnummer: HCE748320S
Egenskaper: 4 induktionszoner med boostfunktion för alla zoner, XXL-ugn (67 liter), 3D Varmluft Plus och 8 olika värmefunktioner