Smarta inbyggnadsserien Perfect Match ger ett stilrent kök – flexibla diskmaskiner gör serien komplett

Pressmeddelande  •  2010-06-23 08:00 CEST

Bosch Hushållsapparaters inbyggnadsserie Perfect Match innehåller smarta maskiner i samma designlinje. De kan kombineras fritt för att skapa varje persons eget drömkök. Nu lanseras Bosch ActiveWater Smart, moduldiskmaskiner för inbyggnad i två storlekar som ger en komplett serie köksmaskiner för ett funktionellt och personligt kök.

Inom Perfect Match finns ugnar, ångugnar, micros, fläktar, espressomaskiner och hällar. Nu kompletteras serien av diskmaskinerna Bosch ActiveWater Smart. Serien är framtagen i Bosch genomgående koncept som väger in kvalitet och energieffektivitet genom avancerad men lättanvänd teknik. Att de nya diskmaskinerna finns i storlekar som passar i studentrummet såväl som kök med annorlunda planlösningar är ett konkret exempel på den bakomliggande tanken: det skall finnas en lösning för alla - för att uppnå äkta matglädje i alla kök.

Maskinerna som gör köket komplett

De nya moduldiskmaskinerna finns i 45 cm och 60 cm höjd och kan placeras fritt samt byggas ihop med andra produkter. Till marknadens vanliga köksskåp krävs inga dyra speciallösningar, frontpaneler eller sidoväggar. Det blir heller inga mellanrum eller skarvar. Tanken är också att man kan höja upp maskinerna från den traditionella golvplaceringen för en bekvämare hantering av disk, dessutom ökar säkerheten då luckan kommer utom räckhåll för barn.

Bosch moduldiskmaskiner är byggda på den energi- och vattensnåla tekniska plattformen ActiveWater där vattnet återanvänds på ett smart sätt och minimerar därav användningen av vatten och energi. Ytterligare finesser är AquaSensor, Autoprogram och VarioSpeed, som diskar och torkar upp till 50 procent snabbare. Och sist men inte minst: maskinerna har låg ljudnivå så att köket alltid kan vara en plats för umgänge och matglädje.

De nya diskmaskinerna lanseras under våren och kostar cirka 8 490 kr, 45 cm, och cirka 10 890 kronor, 60 cm.

Högupplösta bilder kan laddas ner från Bosch bildarkiv: bosch-home.se/bildarkiv
Bildnummer: 4474, 4319, 4318.

För ytterligare produktinformation kontakta:

Jonas Eklöf, Bosch Brand Manager
tel: 08-734 12 22
e-post: jonas.eklof@bshg.com

Anna Noreheim, produktchef
tel: 08-734 13 15
e-post: anna.noreheim@bshg.com

För praktiska frågor och bilder kontakta:

Elna Lassbo, Star Public Relations
tel: 08-545 29 867
e-post: elna.lassbo@starpr.se

I mer än 75 år har namnet Bosch på hushållsapparater och vitvaror stått för kvalité och tillförlitlighet. I överensstämmelse med grundaren Robert Boschs mål, att utveckla "technology for life", har hushållsprodukter från Bosch alltid underlättat människors vardagsliv genom sin genomtänkta produktutveckling. Idag är Bosch ett av de ledande varumärkena inom hushållsapparater i Europa. Produkter som t.ex. kylar och frysar, ugnar, tvättmaskiner, diskmaskiner och matlagningsapparater säljs världen över. Jakten på kvalité och teknisk perfektion är påvisad i företagets produktdesign. Att behandla människor och natur med respekt har varit en företagsprincip från start och återspeglas i företagets fokus på hållbara produkter och processer. Bosch erbjuder perfekt teknik med en ambition att ge konsumenter ett behagligare liv.

För mer information, gå till www.bosch-home.se

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom