The Perfect Match – smarta kök för alla behov

Pressmeddelande   •   Dec 15, 2009 08:30 CET

Bosch Hushållsapparaters nya inbyggnadsserie The Perfect Match innehåller smarta maskiner i samma designlinje. De kan fritt kombineras för att underlätta hemmakockens alla utsvävningar i köket. The Perfect Match håller bland annat reda på när lammsteken är klar, när oxfilén ska vändas och har kontroller som även funkar för kladdiga fingrar.

Vissa dagar vill man att maten bara ska gå snabbt att laga, vissa dagar lägger man ner timmar på att allt ska bli perfekt. Med den nya inbyggnadsserien The Perfect Match finns funktioner som passar alla middagar och ser till att resultatet alltid blir bra. Likt den övriga tekniska utvecklingen i samhället blir även vitvarorna smartare och med funktioner som StekSensor, DirectSelect, och Autopilot blir det svårt att misslyckas i köket.

Nya inbyggnadsserien The Perfect Match är framtagen i Bosch genomgående filosofi som väger in energieffektivetet, avancerad men lättanvänd teknik och kvalitet. Produkterna är byggda för att kännas moderna, funktionella och hålla över en lång tid framöver. Allt för att uppnå äkta matglädje i köket!

Induktionshäll med StekSensor
Bosch induktionshäll med inbyggd StekSensor garanterar en perfekt tillagning. Med hjälp av StekSensor kan man välja mellan fyra olika värmenivåer och 9 automatikprogram. StekSensorn hjälper dig att veta när temperaturen är korrekt för din råvara samt håller optimal nivå under hela tillagningen. På så vis förstörs inget stekfett av överhettning och fisken eller köttbiten får en perfekt tillagning och smak.

Hällar med DirectSelect
Med DirectSelect trycker man direkt på den effektnivå man vill ha, istället för att höja temperaturen stegvis. Alltså slipper man massa tryckande på plus- och minus-knappar. Att DirectSelect-panelen dessutom ger en snygg designtouch är ytterligare en bonus. DirectSelect kombinerat med metallpanelen Piezo reagerar även på blöta eller mjöliga fingrar.

Dominohällar för alla smaker
Med Bosch olika Dominohällar kan man bygga sin unika kökslösning efter egna behov. Välj gas, fritös och glaskeramik. Eller varför inte en lavagrill bredvid din 60 cm induktionshäll? Genom att kombinera de olika 30-cm hällarna efter behov får gourmetkocken eller storfamiljen sin skräddarsydda matlagningslösning. The Perfect Match enhetliga design gör att samtliga delar passar ihop.

Inbyggnadsugn med Autopilot
Laga en saftig söndagsstek, helstekt anka med apelsinsås eller en vegetarisk gryta? Inga problem! Med hjälp av Autopilotfunktionen i Bosch nya inbyggnadsugn tillagas en gourmeträtt med perfekt resultat. Välj bland någon av Autopilotens upp till 68 olika program, lägg ingredienserna i en stor gryta och knappa in råvarans vikt. Ugnen meddelar när rätten är färdig.

Bosch nya inbyggnadsugn har också 3D HotAir plus varmluftsteknik. På så vis kan man grädda pizzor eller baka småkakor på flera nivåer samtidigt.

Spisfläktar
L-fläktens unika design gör att den ser ut att sväva några centimeter från väggen. I sitt solida rostfria utförande med svart eller vit glasfront som tillbehör blir den en blickfångare i alla kök. Fläkten gör sig bäst i kolfilterdrift och har då en av marknadens främsta upptagningsförmåga och ljudnivå. Fläkten har tre olika hastigheter och ett intensivläge med automatisk återgång. Med stämningsljuset på sidorna och halogenlampor med dimmerfunktion försäkras en optimal belysning.

Exempel på produkter från The Perfect Match:

Produktnamn: PiezoDesign Induktionshäll
Artikelnummer: PIB885N24E
Bildnummer: 4350

Produktnamn: Inbyggnadsugn
Artikelnummer: HBA761660S
Bildnummer: 3878

Produktnamn: Väggmonterad fläktkåpa, med svart frontpanel (DSZ0660)
Artikelnummer: DWB099752, DSZ0660
Bildnummer: 4273
Rekommenderat cirkapris: 13 990 SEK, 990 SEK

Produktnamn: Dominohäll, lavastensgrill