Först till kvarn för bostad i AB Bostäders nya kvarter Solrosen i Borås

Nyhet   •   Mar 30, 2012 13:13 CEST

Det är först till kvarn som gäller för dig som är intresserad av en hyreslägenhet i AB Bostäders nya kvarter - Kvarteret Solrosen. Lägenheterna släpps för uthyrning den 5:e maj 2012.

– Vi frångår vårt vanliga kösystem eftersom vi vill att det ska bli så rättvist som möjligt när det gäller våra  nyproducerade lägenheter. Alla ska kunna söka, inte bara de som står i vår kö, säger Petra Agnroth, informationsansvarig på AB Bostäder.

Redan nu kan man anmäla intresse på AB Bostäders Kvarteret Solrosen-hemsida. Över femtonhundra personer har redan gjort detta. Området är populärt!

– Det är inte konstigt. Det här är nybyggda lägenheter med hög standard mitt i stan och nära till allt, säger Petra Agnroth.

Den 5:e maj är sedan datumet att lägga på minnet.

För den som redan har anmält intresse för att få mer information och aktiverat sig i Solrosenlistan är det bara att besöka AB Bostäders hemsida den 5:e maj och logga in på sina ”Mina Sidor” och anmäla vilken typ av lägenhet man är intresserad av. I husen finns totalt 107 lägenheter, från ettor om 35 kvm till de två topplägenheterna om fyra rum och kök på 122 kvm.

– Vi kommer att följa Först till kvarn-principen strikt och vi tidsstämplar anmälningarna i vårt system, säger Petra Agnroth.

– De som sedan är först kommer vi därefter att kontakta för att diskutera närmare önskemål, säger Madeleine Carlsson, som är arbetsledare i Bobutiken.

Inflyttning sker etappvis under 2013.

-----

Bilden i artikeln är ett fotomontage av hur Kvarteret Solrosen kommer att se ut när området står färdigt 2013.

Kommentarer (0)

Kommentera