Borås mötesplats för nationell konferens om sociala frågor i boendet 2017

Pressmeddelande   •   Sep 07, 2016 08:39 CEST

Nyanlagd lekplats på Dalbogatan i Borås.

AB Bostäder i Borås blir värd för en nationell konferens om sociala frågor i boendet nästa år i Borås. Drygt 200 personer från hela landet deltar.

Huvudarrangör för konferensen som anordnas med AB Bostäder i Borås som värd är Sveriges Allmännyttiga Bostadsföretag (SABO) som är bransch- och intresseorganisation för drygt 300 medlemsföretag. Konferensen riktar sig till drygt 200 medarbetare i allmännyttiga kommunala bostadsbolag från hela landet där syftet är att utbyta erfarenheter om hur bolagen arbetar med trygghet och social utveckling.

- Vi jobbar ständigt med att utveckla boendemiljön och boendekvaliteten för våra kunder på olika sätt. Senast genom att anställa bocoacher och miljövärdar för att komma närmare våra kunder. Därför är det extra roligt för oss att få stå värd för en så viktig arena för erfarenhetsutbyte och lärande som konferensen erbjuder, och att få dela med sig och ta emot andras kunskaper, säger Anders Thorén, vd AB Bostäder i Borås.

Årets konferens om sociala frågor i boendet pågår just nu i Kristianstad som lämnar över stafettpinnen till Borås.

Konferensen 2017 går av stapeln 19-21 september.

AB Bostäder i Borås ägs i sin helhet av Borås stad. Vår uppgift är att erbjuda boråsarna ett rikt och varierat utbud av bra lägenheter i alla stadsdelar. Vi äger och förvaltar 6 400 lägenheter och 400 kommersiella lokaler. Bolaget omsätter ca 500 Mkr/år och har cirka 120 anställda.

Kommentarer (0)

Kommentera

Genom att skicka din kommentar accepterar du att dina personuppgifter behandlas i enlighet med Mynewsdesks <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Integritetspolicy</a>.