Strandade hyresförhandlingar

Strandade hyresförhandlingar

AB Bostäder i Borås har idag strandat hyresförhandlingarna med Hyresgästföreningen om 2014 års hyror. AB Bostäder väljer att skicka ärendet till Hyresmarknadskommittén för medling.

- Vi anser att vi står för långt ifrån varandra för att fortsätta att förhandla lokalt. Det är tråkigt, då vi allra helst vill att förhandlingarna ska avgöras lokalt, säger Sven Liljegren VD AB Bostäder i Borås.

Beslutet innebär dessvärre att de nya hyrorna inte kommer att vara klara till januari-aviseringen. Den nya hyran meddelas så fort det finns ett besked från Hyresmarknadskommittén .

AB Bostäder i Borås ägs i sin helhet av Borås stad. Vår uppgift är att erbjuda boråsarna ett rikt och varierat utbud av bra lägenheter i alla stadsdelar. Vi äger och förvaltar 7 100 lägenheter och 400 kommersiella lokaler. Bolaget omsätter 422 Mkr per år och har ca 110 anställda.