En ny app som gör livet i bostadsrätt lite enklare

Idag lanseras Bostadsrättappen fullt ut i App Store och Google Play. Bostadsrättappen är en helt ny app där boende i bostadsrätter enkelt och smidigt tar del av meddelanden och information från föreningens styrelse.

Appen bidrar till att de boende blir uppdaterade på ett enkelt sätt, samtidigt som det förenklar och gör arbetet för styrelsen roligare. Boende kan enkelt följa vad som sker i föreningen och därigenom skapas mer engagemang, förståelse och uppskattning för styrelsens arbete och vad som sker med föreningen.

"Efter att ha kommit hem från en resa och fått samtliga fönster igenmålade eftersom jag missat en lapp i brevinkastet så förstod jag att det behövdes ett nytt verktyg för denna typ av kommunikation."

- Elinor Isenberg

Det som gör appen attraktiv för styrelser är att meddelandena verkligen blir lästa. Med appen publiceras meddelandena direkt då de är relevanta. Istället för att endast skicka ut en sammanställning så skickas information ut då den behövs. En notis på mobilen samma morgon som vattnet stängs av är ett exempel på en uppskattad påminnelse för de boende.

Appens huvudsakliga funktioner

1. Nyheter - från styrelsen (poppar upp som notiser)
  2. Information - vanliga frågor och svar samt trivselregler lättillgängligt
  3. Till styrelsen - de boende kan enkelt skicka meddelande inkl. bilder till styrelsen
  4. Kontakter - kontaktlista till styrelsemedlemmar samt externa kontakter så som låssmed, flyttfirma med mera.

Då kommunikationen mellan styrelsen och de boende endast berör den egna föreningen så har varje förening sin egen inloggning i appen. Varje förening kan också lägga in sin egen logotyp och därigenom skapa en egen identitet i appen.

Bostadsrättappen finns att ladda ner gratis på App Store och Google Play. Alla föreningar erbjuds en gratis testmånad.

För mer information:
Elinor Isenberg, VD, +4670 358 68 02 , elinor.isenberg@bostadsrattappen.se