Hoppfull skola för de allra minsta

Letar du efter en rolig aktivitet som förbättrar ditt barns motorik? Då ska du testa Mini Bounce, ett lekfullt program för alla barn mellan tre och fem år som lär ut grunderna i trampolinhoppning samtidigt som det stärker barnets kroppskontroll och självförtroende.

Under vecka 15 drar en ny termin av Mini Bounce igång, trampolinparken Bounce’s lekfulla förmiddagsaktivitet för barn mellan tre och fem år. Genom att träna på att klara av nya rörelser utvecklas de deltagande barnen tillsammans med andra. Programmet anpassas efter barnens förmåga med ett stort fokus på lustfyllda aktiviteter som främjar barnens motorik, balans och styrka.

– Till Mini Bounce har vi valt instruktörer baserat på deras erfarenheter och personliga egenskaper. Dels har de hjärtan som gör glädjeskutt över att få jobba med barn. Dels kan de ge små hoppare en fantastisk upplevelse och förmedla kunskap om att hoppa säkert innan de tar sig ut till de större trampolinerna, säger Frida Jeppson programansvarig på Bounce.

Varje grupp har max 12 deltagare och träffas en timme i veckan. Finns tillgänglig på Bounce’s samtliga parker i Stockholm, Göteborg och Malmö.

För mer information om Mini Bounce, besök: https://www.bounceinc.se/minibounce#/

Om Mini Bounce:

• Ålder: minst 3 år, max 5 år för att vara med
  • Utbildade coacher: tränade experter med barnvana
  • Kursstart: vecka 15
  • Pris: Se hemsida för pris i respektive stad.
  • Kurslängd: 8 veckor (inte lov och röda dagar)
  • Gratis inträde på BOUNCE ingår på vardagar kl. 10:00–18:00 (inte lov, röda dagar eller event)

För vidare information, vänligen kontakta:
Andrea Teodorowitz, Head of Marketing, Bounce Scandinavia Holding
andrea@bounce.se
, +46 725 377 001

Om Bounce Academies:
Bounce Academies består av Bounce Freerun Academy, Bounce Flight Academy, Mini Bounce och Bounce Camp och finns på Bounce samtliga parker i Stockholm, Göteborg och Malmö. Fyra olika utbildningar som har glädjen till rörelse gemensamt där samtliga även erbjuder fri tillgång till Bounce lokaler under vardagar. Bounce Academies är ständigt växande och har som mål att bli Sveriges största sportklubb inom freerun och freejumping men fler än 2000 medlemmar.
För mer information, besök: https://www.bounceinc.se/bounce-academy#/

• Sport

Bounce är världen där väggen blir golv och gravitationslagen inte längre gäller. Mottot är att vi mår bra av att röra på oss och Bounce gör actionsporten tillgänglig för alla.

Med mer än hundra sammankopplade trampoliner inrymda i stora färgstarka industrilokaler sprider sig detta fenomen runt om i världen. På denna adrenalinpark finns något för oss alla: minihopp, dodgeball, basketball slamdunk, performance jumping, freerunning och parkourbana.

Bounce kommer från Australien och har idag 20 parker och ytterligare 10 öppnas under 2017. I Sverige har Bounce Europas största trampolinpark i Kungens kurva. Bounce finns även i Malmö och öppnar i Göteborg i slutet av 2017.

Annika Rodling

Presskontakt Marknadschef +46 704 00 35 50