Bovision licensierar Blocket Bostad av Schibsted

Bovision licensierar Blocket Bostad av Schibsted

Bovision licensierar mäklardelen av Blocket Bostad av Schibsted under förutsättning att Konkurrensverket godkänner Schibsteds köp av Hemnet. Blocket behåller ägandeskapet av kategorierna uthyres, utlandsobjekt och säljes privat.

Avtalet innebär att Bovision under två år licensierar den befintliga verksamheten på Blocket Bostads mäklardel. Övertagandet innebär att all relevant trafik från Blocket Bostad styrs över till Bovision. När man klickar på ett mäklarobjekt på Blocket Bostad överförs man till Bovision.

- Det är fantastiskt roligt att Bovision nu åter kan bli en av de stora aktörerna på marknaden, och bli ett bra komplement till Hemnet säger Peter Rydås, vd för Bovision.

Licensieringen innebär också att all reklamförsäljning på Blocket Bostad kommer att skötas av Bovision.

Avtalet börjar gälla när Konkurrensverket godkänner affären. Efter två år avvecklas ”mäklardelen Blocket Bostad” för att sedan enbart ligga under Bovision.