Fritidshusbarometern: Tanum och Varberg på topplistan över lediga fritidshus

Den som söker sommarstuga i Halland- och Bohuslänstrakten har många valmöjligheter. Statistik från bovision.se visar att Tanum, Orust, Varberg, Strömstad och Laholm finns med på topplistan över de kommuner som har flest lediga fritidshus just nu. Norrtälje är den kommun som har flest fritidshus till salu i hela landet.

På andra plats kommer Härjedalens kommun och på tredje plats finns Värmdö kommun. Även populära semesterorter såsom Gotland, Öland, Båstad och Strömstad har ett stort utbud av lediga fritidshus.

- Utbudet av fritidshus ökar varje år i april och ligger sedan högt hela sommarhalvåret, säger Marianne Olseryd Engqvist, VD för Bovision. Just nu har vi totalt 3380 fritidshus i hela Sverige till försäljning på bovision.se. Vill man köpa en stuga till sommaren är det hög tid att börja se sig om nu.

Topp 25 kommuner med lediga fritidshus april 2009

23. Osby / 27
24. Heby, Borgholm / 26
25. Orust / 24

Siffrorna är baserade på bovision.se:s nischade sökmotor och avser utbudet av fritidshus den 22 april 2009. Fritidshusbarometern görs av bovision.se i slutet av varje månad under sommarhalvåret. Utbudet ändras kontinuerligt. För de senaste siffrorna, besök www.bovision.se

För mer information, kontakta gärna:
Marianne Olseryd Engqvist, VD för Bovision
Tel: 070-517 26 56, e-post: marianne.olseryd@bovision.se

Om bovision.se
Bovision.se är Sveriges första marknadsplats för bostäder på internet. På bovision.sefinns allt från hyres- och bostadsrätter till villor och utlandsbostäder. Här mötssåväl köpare och säljare, nyproducenter och utlandsförmedlare som hyresgäster och hyresvärdar. Bovision grundades i Kalmar 1994 ochbovision.se lanserades1996.Företaget ingår sedan 2006 i den finska mediekoncernen Alma Media som driver marknadsplatser för bostäder i elva länder.