Boxer blir tjänsteleverantör i fem nya kommuner genom Teracoms KO

Boxer har tecknat ett avtal med Teracom AB som kommunikationsoperatör om att leverera tjänster över fiber i fem nya kommunala stadsnät. Från och med 1 november kan Boxer erbjuda ca 8000 hushåll i Arvidsjaur, Gällivare, Jokkmokk, Kiruna och Pajala TV, bredband och telefoni.

- Boxer jobbar hela tiden för att ge fler möjlighet till bra bredband och friare tv-tittande, därför är det roligt att vi nu kommer kunna erbjuda telefon, fiber och tv till fler boende i dessa fem kommuner, säger Jonas Lönnquist, VD Boxer.

Boxer erbjuder som enda leverantör TV via antenn och via fiber, på så sätt kan tittarna få tillgång till tv i princip oavsett var de befinner sig.

- Boxer ska ha TV för alla, överallt och när tittarna vill ha det. Därför har vi lanserat TV via fiber, och dessutom ingår titta överallt via Boxers app i alla våra paket, oavsett om du som kund använder antenn eller fiber, säger Jonas Lönnquist.

Sedan tidigare har Boxer genomfört förändringar för att öka tittarnas frihet:

Titta var du vill

De som tecknar ett av Boxers basabonnemang eller redan har ett basabonnemang till ordinarie pris får alltid möjlighet att utan extra kostnad registrera fyra extra enheter (t ex surfplatta och smartphone) utöver TV-apparaten.

Aldrig mer startavgift

Från och med 1 september tog Boxer bort startavgiften från alla basabonnemang. Det innebär att alla som tecknar abonnemang slipper en kostnad på 695 kronor, en avgift som skapar onödiga trösklar för kunder att välja Boxer.

Med eller utan bindningstid

Många vill idag variera sitt tittande och de kanaler och program de vill titta på, det är en utveckling vi välkomnar. Dessutom vill tittarna själva välja hur länge de skall vara kunder. Boxer fortsätter att erbjuda flexibla kanalvalspaket, men ger nu även dem som vill möjligheten att köpa abonnemang utan bindningstid. Självklart kommer de som önskar fortfarande att kunna teckna sig på ett abonnemang med bindningstid, för att t ex få en subventionerad digital-tv-box eller för att helt enkelt få ett specialerbjudande.

• teracom

Boxer erbjuder TV via TV-antenn och internet. Vi har också bredbands- och telefonitjänster via fiber. Företaget grundades 1999 och är en del av Teracom Boxer Group, som även bedriver nät- och betal-TV-verksamhet i Sverige och Danmark.