Boxer förstärker on demand-utbudet med brittisk kvalitets-TV

Cirkus har mångåriga avtal med kända innehållsleverantörer som ITV Global Entertainment, BBC Worldwide och All3Media International. Innehållet byts ut på månadsbasis och innehåller alla typer av TV-program, från komedi till fakta. Bland de mest kända titlarna hittas Endeavour, Luther, Sherlock, Accused, Fresh Meat och Blue Planet. Ambitionen är att tjänsten ska finnas tillgänglig i Sverige till årsskiftet.

-Det här är en nyckelaffär för oss. Vi har nu distribution på två större betal-TV-plattformar i Sverige med möjlighet att lansera i Danmark säger Hugh Williams på Cirkus.

Andrea Gisle Joosen, VD för Boxer Sverige kommenterar:

-Vi är mycket glada över att ha nått en överenskommelse med Cirkus. Avtalet innebär att vi framöver kommer kunna ge våra on demand-kunder högkvalitativt brittiskt innehåll och därigenom en ännu bättre kundupplevelse.

• on demand

Boxer erbjuder konsumenter TV-tjänster genom vanlig TV-antenn och öppna internet.  Boxer startades i oktober 1999 och är tillsammans med Teracom Sverige, Teracom Danmark och Boxer Danmark en del av Teracom Group.