Boxer tecknar avtal med MittNät

Boxer har tecknat ett avtal med MittNät om att leverera tjänster över fiber i sju kommunala stadsnät. Från och med 1 februari kan Boxer erbjuda tjänster till 15 000 befintliga noder i ett befolkningsunivers om dryga 162 000 i Karlstad, Åmål, Munkfors, Vansbro, Forshaga, Hammarö och Arvika.

- Boxer jobbar hela tiden för att ge fler möjlighet till bra bredband och friare tv-tittande, därför är det roligt att vi nu kommer kunna erbjuda telefon, internet och tv till boende i dessa sju kommuner, säger Jonas Lönnquist, VD Boxer.

- Stadsnätsverksamheten står högt på den kommunala agendan med planerade totala investeringar om ca 120 MSEK i fibernät under 2016 vilket inkluderar ambitiösa expansionsplaner att fibrera hushåll och företag på landsbygd och tätort. Boxers erbjudande som enda leverantör av TV via antenn och via fiber är ett intressant koncept som vi ser fram emot att sälja på vår marknad, säger Hafsteinn Jonsson VD MittNät tillika Stadsnätschef i Karlstad.

- Boxer ska ha TV för alla, överallt och när tittarna vill ha det. Därför har vi lanserat streaming-TV via fiber, och dessutom ingår titta överallt via Boxers app i alla våra paket, oavsett om du som kund använder antenn eller fiber, säger Jonas Lönnquist.

Sedan tidigare har MittNät lanserat flera nya tjänster till privatpersoner och företag men önskar nu stärka innehållet med Boxers erbjudande, som kompletterar den befintliga portföljen.

Boxer har under hösten genomfört förändringar för att öka tittarnas frihet:

Titta var du vill

De som tecknar ett av Boxers basabonnemang eller redan har ett basabonnemang till ordinarie pris får alltid möjlighet att utan extra kostnad registrera fyra extra enheter (t ex surfplatta och smartphone) utöver TV-apparaten.

Aldrig mer startavgift

Från och med 1 september tog Boxer bort startavgiften från alla basabonnemang. Det innebär att alla som tecknar abonnemang slipper en kostnad på 695 kronor, en avgift som skapar onödiga trösklar för kunder att välja Boxer.

Med eller utan bindningstid

Många vill idag variera sitt tittande och de kanaler och program de vill titta på, det är en utveckling vi välkomnar. Dessutom vill tittarna själva välja hur länge de skall vara kunder. Boxer fortsätter att erbjuda flexibla kanalvalspaket, men ger nu även dem som vill möjligheten att köpa abonnemang utan bindningstid. Självklart kommer de som önskar fortfarande att kunna teckna sig på ett abonnemang med bindningstid, för att t ex få en subventionerad digital-tv-box eller för att helt enkelt få ett specialerbjudande.

Boxer levererar TV, bredband och telefoni på kundens villkor. Genom marknätet, tv via fiber och vår app Boxer Play ger vi dig frihet att titta på tv i princip var som helst i hela Sverige, oavsett om du är hemma, på resa eller i sommarstugan. Mer information om Boxer och aktuella erbjudanden hittar du på www.boxer.se

Boxer är tillsammans med Teracom en del av Teracom Boxer Group. Koncernen ska vara ett självklart nav i framtidens kommunikationssamhälle. På så sätt är Boxer med och bidrar till ett fritt och tryggt samhälle där alla har tillgång till kommunikation, underhållning och information när man vill och behöver – oavsett. Mer information hittar du på www.teracomboxer.com