Nu berättar Boxer-Robert om sina år i Kalifornien

Den 21 september, klockan 05.30, landade Boxer-Robert på Arlanda efter några förseningar på JFK Airport i New York, London Heathrow och Kastrup.

– Resan tog jättelång tid, berättar Robert. Tur att det finns TV på planet!

Robert, eller Bobby som hans amerikanska vänner kallar honom, har spenderat de senaste åren i soliga Kalifornien. Här har han utvecklat ett friare tänkande och tagit sig en rejäl funderare kring framtidens underhållning.

I filmen "Robert the Story" berättar Robert om sin tid i Kalifornien. Det visar sig att han har startat ett eget kollektiv och vi får träffa en mängd personer som inspirerat Robert till att bli en radikal TV-frihetskämpe. Bland annat den gränslösa surfaren Rainbow, eller Traveling Al, som aldrig har stannat mer än en vecka på ett ställe.

– Jag har äntligen insett vad TV och underhållning handlar om: Frihet. Du ska ha maximal frihet att titta på vad du vill, var du vill, när du vill. Oavsett om det är hemma, i sommarstugan eller på resan, säger Robert i en kommentar.

"Robert the Story" ger oss svar på våra frågor. Vad fick egentligen Robert att lämna Sverige? Vad har han varit med om? Och framför allt: vad tar han med sig tillbaka till Sverige?

Se filmen här: https://www.youtube.com/watch?v=jfBnyiMFLCg

Boxer erbjuder TV via TV-antenn och internet. Vi har också bredbands- och telefonitjänster via fiber. Företaget grundades 1999 och är en del av Teracom Boxer Group, som även bedriver nät- och betal-TV-verksamhet i Sverige och Danmark.