Nischad site intar den danska och norska marknaden efter succén i Sverige

Sedan en tid tillbaka har Boxon satsat på digital handel med webshopar i samtliga nordiska länder. I Sverige har vi även lanserat så kallade nischade shopar, där kunden har möjlighet att beställa emballage med sitt egna unika tryck. Nu lanseras en av siterna, trycktejp, även i Danmark och Norge.

Det är drygt ett halvår sedan Trycktejp.nu lanserades av Boxon i Sverige. Efterfrågan på emballage med tryck och just tejp med tryck har varit stor och att kunna erbjuda denna tjänst snabbt och enkelt online har varit välkommet hos kunder. Siten används flitigt och feedbacken har varit positiv.

- Många kunder ser tryckt emballage som ett effektivt sätt att profilera sitt varumärke. Man får möjlighet att synas samtidigt som förpackningen får en tydlig avsändare. På Trycktejp.nu kan man genom några enkla steg beställa sin egen unika tejp med tryck, säger Emilie Olsson, Digital Marknadschef på Boxon.

På Trycktejp.nu går du igenom två steg med några få val, såsom att välja tejpbredd, häftämne, basfärg samt antal innan du laddar upp ditt tryck. I realtid får du en skiss på hur trycket kommer att se ut. När beställningen är genomförd betalar du med kort eller faktura, och inom ett par dagar får du ett första korrektur. Samma logik på alla tre språken.

Andra liknande siter på marknader erbjuder ofta enbart en offertförfrågan, men trycktejp.nu erbjuder hela lösningen från val av tejp till uppladdning av tryck, förhandsvisning och beställning.

I samband med den digitala satsningen har vi utökat med dansk och norsk kundsupport. Syftet är naturligtvis förbättra erbjudandet och service för våra skandinaviska kunder.

- Trenden går mot att det ska vara enkelt att handla, när och var man vill, och det är vårt huvudfokus i vår digitala utveckling, avslutar Fredrik Lethin, E-handelschef på Boxon.

Siterna kommer du åt här: trycktejp.nutryktape.dk och trykktape.nu

• trycktejp
  • webshop