Dags att skicka in presentationsbidrag till årets Embedded Conference Scandinavia

Arrangörerna av den renommerade Embedded Conference Scandinavia (ECS) presenterar nu sitt Call for Papers för årets konferens som hålls den 6-7 november på Kistamässan i Stockholm. Företag och talare i branschen är välkomna att skicka in sina förslag på presentationer senast den 18 maj vilket är en ny tidigarelagd deadline.

Liksom tidigare har ECS en konferenskommitté som ansvarar för att sammansätta programmet och granska alla bidrag som skickas in. Kommittén, som inte är helt färdigställd ännu, kommer att bestå av representanter från både industri och akademi och kommer att ledas av Ulf Bodin som arbetar på Luleå tekniska universitet (LTU) som biträdande professor och avdelningschef på EISLAB (Embedded Internet Systems LAB).

- Förra året fick vi in rekordmånga bidrag att välja bland och konferensen blev väldigt spännande och innehållsrik. Vi ser fram emot samma kvalitet på bidragen i år och siktar på ännu ett toppenprogram, säger Ulf Bodin.

Embedded Conference Scandinavia 2018 kommer att ha följande tre fokusområden men självklart är även andra tekniskt intressanta bidrag välkomna:

Embedded Software: Operating Systems, Open Source Software, Machine Learning, Security, Tools and methods, Test and verification

Hardware Solutions: FPGA and SoC solutions, COTS platforms, Adapted System Solutions, Low Power Solutions and processors, Test and verification

IoT, IIoT, Cyber-Physical Systems (CPS) & Security: Infrastructure, Networks & Sensors

Se hela vårt Call for Papers här >>

Om Embedded Conference Scandinavia (ECS):
ECS initierades 2006 av Branschorganisationen Svensk Elektronik och har under åren utvecklats till att bli Europas största embeddedkonferens. Två-dagarsevenemanget som nu drar till sig närmre 2 000 deltagare från 25 länder består av en konferens med sex spår och ca 80 presentationer samt en viktig utställning med ca 90 ledande embeddedorganisationer och företag.

För mer information:Se www.embeddedconference.se eller kontakta Ulf Bodin, ulf.bodin@ltu.se, 070-579 55 19 eller Anna Weilemar, anna.weilemar@bramassor.se, 0739-58 13 53

• embedded conference scandinavia (ecs)