Pressinbjudan till Apoteksforum 2019

Pressinbjudan till årets upplaga av Apoteksforum

För andra året i rad slås portarna upp för Apoteksforum – den kombinerade kongressen och utställningen för hela apoteksbranschen som hålls på Kistamässan den 26–27 november.

Liksom förra året är det Läkemedelsakademin och mässarrangören BraMässor som tillsammans med våra partners Sveriges Farmaceuter, Sveriges Apoteksförening, Farmaceuter utan gränser samt Läkemedelsvärlden arrangerar fackmässan Apoteksforum.

Diabetes, antibiotikaresistens, kommunikation och farmaceutiska tjänster är några av de områden som lyfts i seminarieprogrammet liksom ett seminarium om det aktuella ämnet restnoteringar.

- Kunskap, inspiration och utveckling är vad Apoteksforum som mötesplats erbjuder medarbetare på apotek över hela landet, säger Maria Mårfält, verksamhetschef på Apotekarsocieteten och Läkemedelsakademin som ansvarar för de kompetenshöjande inslagen under Apoteksforum.

Utöver detta delas ett antal priser ut som Bästa kundinsats på apotek och Apotekarsocietetens pris till Rune Lönngrens minne för forskning om apoteksfarmaceutens roll för en god läkemedelsanvändning.

Den uppskattade tävlingen Årets Kompetensapotek återkommer och åtta lag från olika apotekskedjor kommer att göra upp om titeln 2019. Detta i kombination med en hall full med utställande företag och stora möjligheter till att träffa kollegor inom branschen.

Välkommen till Apoteksforum!

Tid: 26 november kl 10:00-17:00 och 27 november kl 9:00-16:00

Plats: Kistamässan, Stockholm

Hela programmet på: www.apoteksforum.com