Bra Sommarmöbler tar sikte på framtiden

Nyhet   •   Jan 26, 2017 10:00 CET

Bra Sommarmöblers förra pressmeddelande var kärnan hur företaget hade utvecklats under 2016 och vad som finns på agendan för 2017. Som en förlängning av detta har företaget nu kickat igång 2017 års utveckling på riktigt. Bra Sommarmöbler har valt att gå med i Business Region Göteborgs program Expedition Framåt för att kunna utveckla sig ytterligare och skaffa sig ny kunskap.

För att utvecklas som företag krävs det input från omvärlden och att en som företag är lyhörd på vad omvärlden vill ha. Expedition Framåt är till för att hjälpa företag att växa och utvecklas. Inom detta program kommer Bra Sommarmöbler medverka på seminarier, föreläsningar samt få rådgivning.

Bra Sommarmöbler kommer få hjälp med att genomföra en företagsanalys för att sedan gå in på specifika delar såsom kärnkompetenser, organisation och ledarskap. Detta är bara några av de moment som ingår i programmet och kommer anpassas för det individuella företaget.

Under våren kommer Bra Sommarmöbler att medverka på en rad olika träffar, seminarier och föreläsningar för att bredda sin kunskap för att kunna utvecklas som arbetsgivare men även som återförsäljare. Under det kommande året kommer Business Region Göteborg spela en central roll i Bra Sommarmöblers utveckling och tillväxt.

”Jag ser mycket positivt på Expedition Framåt då det kommer ge oss mer kunskap om hur vi skall hantera vår starka tillväxt. Vi kommer att uppdatera vår affärsplan och på det sättet också titta på vad marknaden kräver av oss. Vår slogan ”Kunden är Kung” är en viktig del av utvecklingsarbetet. Det är viktigt för oss att kunna bli ännu flexiblare mot våra kunder. Vi skall kunna möta de krav som konsument och företag ställer på oss”, säger Joakim Forslund, vd Bra Sommarmöbler

Kommentarer (0)