Nya möbelserier hos Bra Sommarmöbler

En enkel väggstol på tunnelbanan, ett pampigt bord i matsalen eller en madrass på golvet i studentlägenheten. För att det skapa en möbel spelar det ingen roll hur de ser ut, bara det kan användas praktiskt och fyller en funktion som vi människor kan använda i vårt dagliga liv. Vi på Bra Sommarmöbler vill kombinera funktion, bekvämlighet och design när vi tar fram nya möbler.

Det är något visst med att designa och utforma möbler som ska fylla människors behov och önskan. Att ta fram utseende och material som sedan tar form i en soffa, matbord eller soffbord är något som vi på Bra Sommarmöbler ständigt arbetar med. Vårt senaste tillskott är serierna Air och Sun. Det som är signifikant för dessa möbelserier är de innovativa och noga arbetade avsluten och hörnen. Båda serierna har designats av Bra Sommarmöbler tillsammans med våra tillverkare. Det handlar om möbler som passar perfekt till trädgården i stan eller landstället vid sjön. Vit stomme möter toner i grått. Soffan Air är en av nyheterna som med sina kaxiga avslut och hörn för tankarna till en värld där modernitet och simplicitet är något som noga har granskats. Enkel design och raka linjer är det som gör denna soffa anpassningsbar i flera miljöer och tacksam att dekorera med färgglada kuddar och plädar.

Serien Sun innehåller allt från matgrupper till loungegrupper. Även här har det vita fått tala och stå i kontrast till de mörka sitsarna och dynorna. Vid kustens ständiga brus från vågor är det härligt att ha en plats för skratt och härligt umgänge. Att kunna slå sig ner i bekväma soffor med vänner och familj är en central del av människors liv under sommaren och detta är något Bra Sommarmöbler värdesätter under framtagandet av utemöbler. Det är viktigt med gemenskap, sittkomfort och enkelhet. Möblerna ska vara praktiska och fylla den funktion som eftersträvas hos kunderna.

Till säsongen 2018 kommer Bra Sommarmöbler utöka båda serierna med fler grupper för att kunden ska kunna skapa en komplett miljö på altanen.

• loungemöbler
  • utemöbler

STÖRST I SVERIGE PÅ TRÄDGÅRDSMÖBLER

Bra Sommarmöbler startades år 1995 och idag kan vi stolt säga att vi är störst i landet på trädgårdsmöbler. Vi har två butiker i Göteborg men säljer över hela Sverige. Att kunna erbjuda våra kunder ett såpass brett sortiment och snabba leveranser är något vi är väldigt stolta över. Vi har mängder av trädgårdsmöbler & tillbehör redo att levereras.

Simon Forslund

Presskontakt E-handel/marknad 031 744 22 40