Nyheter hos Bra Sommarmöbler säsongen 2017

Pressmeddelande   •   Nov 29, 2016 10:02 CET

Turin soffa i vacker teak hittar du hos Bra Sommarmöbler

När vintern övergår i fågelkvitter och planering av sommarens trädgårdspyssel tar fart finns det inget bättre än att luta sig tillbaka i en bekväm soffa och njuta av solens väg längs himlavalvet. Kanske behöver ni nya utemöbler? Har ni fått nytillskott i familjen? Inför säsongen 2017 fyller Bra Sommarmöbler sitt sortiment med fräcka utemöbler för balkongen såväl som trädgården.

Du hittar storsäljaren Ninja från Brafab i ny tappning med rustika färger. Ninja kan enkelt kombineras med dova färger på kuddar och filtar. Brafab själv kombinerar naturnära färger med dov turkos och djup grön. En kombination som får ögat att reagera.

Ett stående inslag i Bra Sommarmöblers sortimentet har länge varit kollektionen Turin. Kollektionen har i vår utökats med bland annat brickbordfällsoffa och matbord. Allt i vacker spräcklig teak. Turin för tankarna till Österlens vidöppna ängar, norra Sveriges fjälltoppar och inte minst Göteborgs trånga balkonger. Allt handlar om möbler - enkla att anpassa till hemmet samt lätta att dekorera med plädar och kuddar.

Hos Bra Sommarmöbler hittar ni till våren även nyheterna Mackenzie och Elati som båda ger vibbar om modernism och funktionalism. De raka linjerna och kubiska formerna passar den som vågar sticka ut och vill ha en tydlig prägel på sitt hem. Vi frågade vår alldeles egna möbelexpert Joakim om vad han tycker är signifikant med vårens nyheter från Brafab.

- Nyheterna inför våren 2017 har ett fräckt uttryck och är öppna i formgivningen. Speciellt när det kommer till Elati som ger ett luftigt intryck, med den absolut finaste teaken som kan levereras. Serien Ninja har utvecklats mycket när det gäller dynorna, de är både tjockare och gjorda av ett mycket tåligt olefintyg, säger Joakim Forslund, möbelexpert Bra Sommarmöbler.

För mer info, kontakta:
Joakim Forslund,
VD - Bra Sommarmöbler i Göteborg AB
E-post: joakim@brasommarmobler.se

STÖRST I SVERIGE PÅ TRÄDGÅRDSMÖBLER

Bra Sommarmöbler startades år 1995 och idag kan vi stolt säga att vi är störst i landet på trädgårdsmöbler. Vi har två butiker i Göteborg men säljer över hela Sverige. Att kunna erbjuda våra kunder ett såpass brett sortiment och snabba leveranser är något vi är väldigt stolta över. Vi har mängder av trädgårdsmöbler & tillbehör redo att levereras.

Kommentarer (0)