Blekingeflygs flygshuttle nu också bokningsbar i resebyråernas bokningssystem

Nyhet   •   Okt 25, 2012 22:53 CEST

Från den 25/10 går det nu även att boka Blekingeflygs flygshuttle via resebyråernas traditionella bokningssystem.

"Vi valde i, ett inledande skede, att erbjuda köp av bussbiljetterna hos oss på Belkingeflyg samt ombord på Flygshuttlen. Vi kunde konstatera, efter någon månad, att vissa kunder hade önskemål att köpa biljetter både för flyg- och bussresan samtidigt via resebyrån", säger Jens Harrysson, chef på Blekingeflyg.

" Vi hoppas nu att ännu fler väljer att spara tid, pengar och miljö genom att kollektivt. Redan nu väljer nära 10 % av Blekingeflygs totala kundbas Flygshuttlen  till och från Ronneby Airport",  avslutar Jens Harrysson.

Flygshuttlen trafikerar Karlskrona- Ronneby Airport på samtliga Blekingeflygs ankomster och avgångar till Stockholm- Bromma. Busslinjen är ett samarbete med taxibolaget To and From AB. Linjen trafikeras med moderna fordon med plats för åtta passagerare vardera.