Kalmarflyg får större plan i höst

Nyhet   •   Jun 25, 2013 08:13 CEST

Från och med den 1:e september kommer Kalmarflyg att traffikera sträckan Kalmar-Bromma med ett större plan, en SAAB2000. SAAB 2000 tar 50 passagerare och går betydligt tystare och snabbare än de flygplan som traffikerar sträckan idag.

- Efter en långvarig positiv passagerar utveckling för Kalmarflyg är vi glada över att kunna erbjuda en produkt som ger en bättre komfort ombord, säger Jens Bergzén verksamhetsansvarig på Kalmarflyg.

I och med att Kalmarflyg börjar flyga med SAAB2000 sänker de flygtiden med 10 minuter och får den snabbaste tidtabellen till och från Stockholm. Den nya flygtiden beräknas till 45 minuter.

- Det är bara att tacka alla våra kunder som valt att flyga med Kalmarflyg under de senaste åren, som gör att vi nu vågar ta steget att ta på oss en större kostym, fortsätter Jens Bergzén. Det är en utmaning att tillsätta så mycket stolar på marknaden, men våra kunder är värda att få en bättre komfort ombord.