Malmö Aviation lyfter Årefjällsloppet till nya höjder

Nyhet   •   Dec 04, 2013 15:28 CET

Flygbolaget Malmö Aviation har inlett ett samarbete med långdistansskidloppet  ”Årefjällsloppet”.

Den 28-29 mars äger den andra upplagan av Årefjällsloppet rum i Årefjällen. Tre distanser på 11, 35 eller 75 kilometer väntar deltagarna som nu kan ta sig till loppet, snabbt smidigt och enkelt, tack vare samarbete med Malmö Aviation.

Deltagarna i Årefjällsloppet kan flyga förmånligt med Malmö Aviation som är officiell flygpartner.

”Förutom vår nya, populära linje till Åre/Östersund så knyter vi ihop Sverige genom Bromma flygplats. Det betyder att deltagare från olika delar av landet kan ta sig snabbt, smidigt och enkelt till Årefjällsloppet i år", säger Anders Engzell, kommunikatör, Malmö Aviation.

”Vi är glada över att starta ett samarbete med Malmö Aviation. Det innebär att vi nu kan erbjuda deltagarna i Årefjällsloppet ett snabbt, smidigt och enkelt sätt att resa till Åre/Östersund”, säger David Nilsson hos Årefjällsloppet.

Malmö Aviations linje mellan Bromma Stockholm Airport och Åre Östersund Airport startade den 2 september och är en stor succé. Den 21 december startas därför lördagsavgångar, vilket gör att linjen trafikeras sju dagar i veckan. Från Bromma erbjuder Malmö Aviation och partners hela 14 destinationer i Sveriges effektivaste inrikesnät.

Årefjällsloppet äger rum mellan 28-29 mars och för mer information och anmälan, se: www.arefjallsloppet.se eller www.malmoaviation.se/arefjällsloppet