3 av 10 som flyger från Sundsvall till Stockholm väljer Sundsvallsflyg!

Pressmeddelande   •   Okt 09, 2012 18:49 CEST

Den positiva passagerartillväxten fortsätter för Sundsvallsflyg och hittills i år har 5600 fler rest med Sundsvallsflyg jämfört med 2011. Det innebär att Sundsvallsflyg idag har en rekordstor marknadsandel på flyget mellan Sundsvall och Stockholm, hela 30%

– Vi ser en fortsatt stabil positiv trend både när det gäller antal passagerare som väljer att resa med oss och en allt högre kabinfaktor. Sundsvallsflyg har funnits i sju år och vi ser nu de positiva effekterna av konkurrens. Konkurrensen sporrar oss till att hela tiden arbeta för att bli bättre, och resenärerna har idag fler dagliga avgångar till Stockholm att välja bland, säger Eva Nyh Hederberg, COO Sundsvallsflyg.

Även punktligheten har förbättrats avsevärt under året. Under september månad gick 99 procent av Sundsvallsflygs avgångar i tid i enlighet med internationellamätningar om punktlighet*. Det är en siffra som Eva Nyh Hederberg och Sundsvallsflygs medarbetare är stolta över. Nu väntar den tuffare vintersäsongen, med kyla och is.

– Vi rustar nu för vintern och arbetar hårt för att varenda flygning även fortsättningsvis ska vara i tid, utan att för den sakens skull tumma på säkerheten. Vi ställer höga krav på det vi gör och varenda flygning mäts och analyseras för att vi hela tiden ska ligga i topp vad gäller punktlighet, och därmed se till att våra resenärer kommer fram i tid, säger Eva.

* Punktlighet mäts i andelen avgångar som avgår inom 15 minuter från utsatt avgångstid. Punklighet mäts på samma sätt internationellt, för att flygbolag och resenärer ska kunna bedöma de olika bolagens punktlighet.

Sundsvallsflyg är det bästa alternativet för affärsresor mellan Sundsvallsregionen och Stockholm. Vi är
- Snabbast, vi landar på Stockholm City/Bromma efter 60 minuter i luften.
- Trevligast. Undersökning efter undersökning, kund efter kund vittnar om vårt trevliga och flexibla bemötande.