Blekingeflyg i unikt samarbete med Malmö Aviation

Pressmeddelande   •   Dec 03, 2009 14:02 CET

Blekingeflyg och Malmö Aviation har i dagarna inlett i ett unikt samarbete som gör Bromma till ett ännu attraktivare val för intrikesresenären. Genom ett gemensamt biljettförsäljningsnät blir ännu fler linjer bokningsbara direkt genom resebyråerna. För resenären innebär det fler möjligheter att resa tidseffektivt mellan Ronneby och ännu fler orter i Sverige. Bromma flygplats utformning möjliggör ett byte mellan ankommande och avgående flyg på endast 20 minuter.

"Genom samarbetet förstärker Blekingeflyg sin produkt och sitt linjenät och vi blir ett ännu bättre alternativ även för resenären som ska vidare till andra orter än Stockholm" säger Jens Harrysson, chef på Blekingeflyg. "Malmö Aviation är en partner jag är stolt över att arbeta med, de har en mycket bra produkt som våra resenärer kommer att uppskatta."

"Samarbetet förstärker våra produkter och linjenät, Bromma blir en central knutpunkt och en verklig utmanare till Arlanda och SAS flyglinjer som hittills har haft monopol på linjenätet. Vi vill konkurrensutsätta marknaden och därmed gynnas resenärerna pris-, miljö- och bekvämlighetsmässigt. Tillsammans täcker vi i stort sett de tyngsta flygplatserna i Sverige", säger Jens Harrysson.

Det är mycket smidigt att byta flygplan på Bromma flygplats. Resenären kan utnyttja en transferdörr och på så vis ta sig direkt till gaten där nästa flyg avgår, utan att passera säkerhetskontrollen.

Malmö Aviation trafikerar Göteborg, Malmö och Umeå medan Sverigeflyg, där Blekingeflyg ingår, trafikerar Ängelholm, Växjö, Ronneby, Visby, Kalmar, Sundsvall och Östersund.