Blekingeflygs lokala miljöprojekt Årets Miljövän 2013 tilldelas LIVE GREEN Production.

Pressmeddelande   •   Dec 17, 2013 14:59 CET

Blekingeflygs lokala miljöprojekt Årets Miljövän vill uppmuntra och stödja insatser som gjorts under året till att främja miljön inom Blekinges gränser. Prissumman är 5 000 kr och vinnarna i år blev Live Green Production. Priset mottogs av grundaren och projektledaren Louise Lindén från Live Green Production.

Juryn som bestått av Blekingeflygs chef Jens Harrysson och miljösamordnare Christine Norberg har gett följande motivering till årets pristagare:

Blekingeflygs pris till Årets Miljövän 2013 går till en organisation som på ett innovativt och roligt sätt lyckats främja den hållbara utvecklingen i Blekinge genom att engagera såväl företag som privatpersoner, men framförallt ungdomar genom sitt miljöprojekt LIVE GREEN Festival. En musikfestival med fokus på en grön och hållbar livsstil, där ekologisk mat, klädbytardagar och modeshower med temat "Recycling Fashion show" har varit betydande inslag. Man har på detta vis fångat upp ungdomars kultur och samhällsengagemang och gett ringar på vattnet till en hållbar framtid, såväl lokalt som globalt.

Storsint är också att idén bakom festivalen är att få alla kostnader betalda så att intäkterna kan skänkas till välgörenhet. LIVE GREEN Production har genom sitt icke vinstdrivande syfte och originella idé utmärkt sig särskilt och kan ses som en god förebild till en hållbar livsstil och utveckling inom regionen.