Boka flygbiljetter via mobiltelefonen - Malmö Aviation lanserar ytterligare en smart tjänst för sina resenärer

Pressmeddelande   •   Sep 18, 2008 09:33 CEST

Malmö Aviation lanserar som första inrikes flygbolag, och kanske det första i världen, en ny och innovativ tjänst som gör resandet enklare; hantering av resor via mobiltelefonen. Tjänsten innebär att resenärerna nu kan boka, boka om, avboka och checka in sina flygresor direkt i mobilen.

Flygbolaget Malmö Aviation utökar sitt sortiment av smarta tjänster som underlättar och sparar tid för sina resenärer genom lanseringen av en bokningsfunktion i mobiltelefonen. Med hjälp av den nya tjänsten kan resenären själv hantera sina resor direkt i mobilen. Att boka om en resa är numera endast några knapptryckningar bort.

- Nu kan våra resenärer enkelt och snabbt boka om sin flygbiljett var de än befinner sig, säger Maud Ekman, Business Development Manager på Malmö Aviation. De allra flesta har med sig mobiltelefonen när de reser och då är det smidigt att ha reseinformationen lagrad i den för att lätt hitta exempelvis flygtider, fortsätter Maud Ekman. Vi är oerhört stolta över att vara det första flygbolaget i Sverige, och kanske i hela världen, som erbjuder resenärerna möjligheten att hantera Malmö Aviations flygresor i mobiltelefonen, avslutar Maud Ekman.

För ytterligare information kontakta:

Maud Ekman 070-271 51 50

Business Development Manager Malmö Aviation

Läs mer om Malmö Aviation på www.malmoaviation.se

Om Malmö Aviation
Malmö Aviation är Sveriges näst största flygbolag och ingår i Braathens Aviation-koncernen. Flygplansflottan består av nio moderna jetflygplan av typen RJ100 och bolagets huvudverksamhet är inrikes linjetrafik från cityflygplatsen Stockholm-Bromma Airport till Malmö, Göteborg och Umeå. Företaget utför också charterflygningar till över 60 europeiska destinationer. 2007 flög man 1.100.000 passagerare och omsatte 1,5 miljarder kronor. Antal anställda är ca 370.
Under flera år har Sveriges affärsresenärer utsett Malmö Aviation till "Bästa Inrikestransportör" (Vinnare av Stora Affärsresepriset 2000-2004) och Sveriges resebyråanställda har valt bolaget till Bästa Inrikes Transportbolag sammanlagt åtta gånger. Företaget mottog 2007 även det nyinstiftade priset Business Travel Award som Bästa Flygbolag och Web Travel Award i kategorin E-handel.