BRA börjar flyga lördagar till och från Växjö

Pressmeddelande   •   Jan 26, 2017 08:00 CET

Flygbolaget BRA växlar upp i Växjö. Från och med 1 april börjar BRA med avgångar på lördagar. Det blir en flygning åt varje håll mellan Växjö och Bromma flygplats. Stor efterfrågan på just lördagsavgångar är anledningen till utökningen

– Vi har fått flertalet förfrågningar från våra kunder om att kunna flyga på just lördagar. Därför är vi extra glada att kunna erbjuda detta till våra kunder och därmed också stärka regionens tillgänglighet. Vi startar flygningarna den 1 april och hoppas givetvis på stor uppslutning, säger Torbjörn Gregorioff, ny regionchef för BRA i Växjö

Under 2016 satte BRA nytt rekord på linjen till och från Växjö. Över 8 000 fler kunder flög på sträckan 2016 än 2015. Därmed slogs alla tiders rekord på sträckan Växjö-Bromma. Totalt flög nästan 71 000 mellan Växjö och Bromma 2016. Att BRA lyckats med att vara regionens egna flygbolag är en viktig del i succén.

Lördagsavgångarna flygs med en SAAB 340 med plats för 32 passagerare. Den avgår från Bromma kl. 09.00 ankomst Växjö 10.00.  Sedan avgång från Växjö kl. 10.25 ankomst Bromma 11.25.

Vid årsskiftet tog tidigare regionchefen Anna Soltorp steget till att bli hållbarhetschef för BRA. Torbjörn Gregorioff blev ny regionchef för Växjö. Han är sedan tidigare även regionchef i Ängelholm och Halmstad.

För mer information se: www.flygbra.se

Eller kontakta Torbjörn Gregorioff, ny regionchef Växjö hos BRA. Telefon: 0733 56 18 18 eller epost: torbjorn.gregorioff@flygbra.se

BRA står för Braathens Regional Airlines, men det är också ett löfte om hur bolaget vill uppfattas av kunderna. BRA flyger till Stockholm Bromma, Umeå, Östersund, Sundsvall, Visby, Trollhättan, Göteborg, Växjö, Kalmar, Ronneby, Halmstad, Ängelholm och Malmö. Under 2015 slog Malmö Aviation och Sverigeflyg gemensamt passagerarrekord med drygt 2,2 miljoner resenärer. BRA är miljöcertifierat enligt ISO 14001 och arbetar aktivt för ett fossilfritt inrikesflyg. BRA har 1100 medarbetare fördelat på 13 orter i Sverige. BRA ägs av Braganza som är Per G Braathens svenska investmentbolag.